PONDĚLÍ angličtina a kritické myšlení 2020/21

23.11.2020

Angličtina: V pondělí jsme se sešli v zázemí v plném počtu. Děti si velmi potřebovaly pohrát a popovídat. Nechali jsme je tedy posvačit a pohrát a pak jsme vyrazili do lesa. Na Fabiánově stezce Mia vymyslela hru, že může lávku přejít jen ten, kdo odpoví na otázku, s čímž jsme s Benem souhlasili. Julča se pak trochu divila, že otázky jsou v angličtině, ale nakonec to mělo velký úspěch a skoro všichni šli několikrát za sebou.

V lese jsme si pak zahráli živé pexeso a Hey Mr. Indian, aby nám nebyla zima. Pak jsme se pomalu vydali zpět do zázemí, kde náš čekala ještě práce v jurtě. Tentokrát jsme si zopakovali oblečení, děti si opět tahaly oblečení z tašky a měly pojmenovat to, co vytáhly. Nejvíce smíchu opět sklidilo spodní prádlo. Pak nás čekalo ještě bingo s oblečením. Moc se všem líbilo a děti ho chtěly i hrát i přes přestávku. Ale protože už byl čas na oběd, dohodli jsme se, že si ho zahrajeme zase příště.

Pozoruju obrovský rozdíl v zapojování Jeníka a Žofky R. oproti minulému roku, se tentokrát učastní všeho. (D)

Boj o ostrov s Katy: Odpolední blok v jurtě začal velkým veselím a schovávačkou dětí, bylo vidět, že jsou plni energie a potřeby prostě spolu jen být – není divu po té dlouhé době izolace. Trochu jsme kolem toho šprýmovali a pak se je podařilo přitáhnout k příběhu a mohli jsme začít pracovat.

Moc hezky si pamatují souvislosti, pro ty, kteří nebyli na posledním onlinu jsme shrnuli, kde teď v knize jsme. Pak nám několik dětí přečetlo kousek textu, ze kterého vyplynulo, že domorodci mluví nějakou divnou řečí, a tak jsem je také jednu naučila, a to ngonštinu. Jengestlingi nengevingítenge, jangak vyngypangadangá, tangak senge snangažtenge 😉 Vyzkoušeli jsme si ngonštinou říct jména všech členů posádek a pěkně se nasmáli zejména u výslovnosti jména Tanganganga.

Pak šel po kruhu úryvek z textu a kdo chtěl, mohl nahlas přečíst právě takový kousek, na který se cítil. Zhruba polovina z dětí různých čtenářských dovedností se nadšeně hlásila o slovo a zdatně četla o statním. Vybírali jsme z textu věci, které maminka přivezla na ostrov Vlaštovkám, a pak jsme uklidili jurtu a šli ven, abychom plněním úkolů tyto artefakty také získali: svíčkovou lampičku za projití stezky se zapálenou svíčkou, bandasku za plnění misky vodou pomocí štafety s lžící, polštář za projití stezky, přičemž se celá posádka pusela držet polštáře, zapečené maso střílením žaludu v běhu na „divoké kozy“ alias stromy. Všechny posádky se moc snažily a hlídaly si, aby vše probíhalo v duchu fair play – co je a co není fér je zdá se ve skupině velké téma.

Na závěr jsme si ještě řekli, jak se v domorodé řeči Boje o ostrov řekne dobrou noc a vydali jsme se na vlak.

16.11.2020

Boj o ostrov s Katy:

Dnes jsme pokračovaly v zabydlování na ostrově, povídaly jsme si o tom, čím by kdo své posádce v zabydlování přispěl, a také jsme společně četli, protože téměř všechny účastnice dnešního Zoomu měly chuť se prostřídat ve čtení příběhu. A že jim to také šlo! Povídaly jsme si o práci s intonací, že klesáme hlasem na konci věty, aby se ostatním lépe poslouchalo a rozumělo tomu, co čteme. Těším se příští týden už naživo, kdy si spolu konečně zase i zahrajeme nějakou hru! A také nás čeká práce s tajnou řečí, ohohó!

Angličtina s Ditou:

Úkoly 16.11

Pro  cool girls: 

Pexeso na čtení a procvičení dnů v týdnu: 

https://wordwall.net/resource/1094547/days-week-memory

Počasí, práce s textem a obrázky, doporučuju před pexesem o počasí https://wordwall.net/resource/834234/weather

Pexeso počasí, tentokrát o něco těžší je třeba správně přiřadit slovo a obrázek. Tentokrát na procvičení počasí. Příklad : sunny a k němu obrázek slunce 

https://wordwall.net/resource/719515/inglese/memory-game-about-weather

Poznávačka zvířat, kde je pak třeba kliknout na správnou odpověď https://wordwall.net/resource/2333962/wild-animal

A ještě jedna na procvičení písmen a  psaní https://wordwall.net/resource/4817005/col

Poslech : https://www.youtube.com/watch?v=30nju7fzOgY&list=PL2etPlnTb9sXpdNCIu8vqaOlQqWYLS5rq&index=6

 

Polar wolves and foxes :

Poznávačka zvířat https://wordwall.net/resource/1856635/animals

Pexeso na přání dětí, zvířata, https://wordwall.net/resource/6952113/memory-game-animals

Pexeso domácí mazlíčci ke kterým se vztahuje i poslech https://wordwall.net/resource/212805/pets

Poslech domácí mazlíčci  : https://www.youtube.com/watch?v=6d-GJlYl_lg&list=PL2etPlnTb9sXpdNCIu8vqaOlQqWYLS5rq&index=17

Poslech zvířata : https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM

10.11.2020

Boj o ostrov s Katy:

Toto setkání bylo rekapitulační, ale i při něm jsme brousily kritické myšlení, když jsme třeba porovnávaly, jak se příběh odvíjí v textu knihy a jak si ho upravili tvůrci filmové adaptace. Na začátku společného zoomu jsme si zkusily, že není žádná legrace zakřičet společný pokřik, a pak jsme porovnávaly nakreslené ostrovy s originálním obrázkem z knihy. Ještě jednou všem děkuji za pečlivost, se kterou jste úkol splnily!

Potom jsme sledovaly kousek z filmové adaptace a průběžně přemýšlely, k čemu by Vlaštovky mohly chtít využít vysokou borovici, co si asi dali k první večeři na ostrově a podobné otázky, které nám pomáhaly aktivně vnímat příběh a něco si z něj vzít i do našich životů. Třeba nás překvapilo, s jakou samozřejmostí si děti před sto lety v Anglii šly nabrat vodu na čaj přímo z jezera – to už bychom si dnes těžko troufli.

Úkolem na doma tentokrát je, napsat v pěti větách, jaké práce by se kdo z nás chopil při zabydlování na ostrově. Čím bysme své posádce nejvíce přispěli? Kdo chce, může i nakreslit obrázek. Budu se opět těšit na výsledky ve sdílené složce.

2. 11. 2020

Po chvilce obtíží s připojením Anežky a Tigry s Tangou jsme se dnes úspěšně sešly v pěkné online dívčí skupince, která se skládala ještě z Žofky R., Žofky M. i Žofky Š., Beri, Mii a Rozárky T. K rekapitulaci prvních tří kapitol jsme si poslechly úryvek z rozhlasové hry Vlaštovky a Amazonky a pak jsme chvíli domýšlely příběh, co asi na Vlaštovky čekalo po přistání na ostrov. Někteří by tam nejraději viděli hned truhlu s pokladem, zdá se, že zatím jsme tam nalezli jen ohniště a krásný přístav ukrytý mezi útesy.

Kliknutím na odkaz se dostanete k dokumentu, kde je nahraný úkol na doma pro posádky Bílé, Černé i Duhové perly: Nakreslit mapu ostrova podle zmínek v textu. Je to docela dost čtení, mnohé děti budou rády za pomoc rodičů.

https://docs.google.com/document/d/1R3i_dIx9KI355xt1EqNctMSYnNA8rjYMLx483RJQhVU/edit?usp=sharing

Celý dosavadní text Boje o ostrov (první čtyři kapitoly) jsou vložené zde: https://docs.google.com/document/d/1q40fMHSNeyMGU24N88-IDCXiqBhHujd8LosJHvSYAGo/edit?usp=sharing

——————–

Angličtina: Práce na doma 

Úkol pro cool girls:  je třeba kliknout na každý zámek,  napsat odpověď a pak kliknout na klíč. Poté se vrátit a kliknout na další zámek. Good luck 🙂 https://www.flippity.net/sh.php?k=1kcdlR69tgd9pyOw8BiDpZyePStNcZspKRuqWJ5m9ITo

Video na poslech o domácích mazlíčcích, které jsme začali a budeme pokračovat příště https://www.youtube.com/watch?v=6d-GJlYl_lg&list=PL2etPlnTb9sXpdNCIu8vqaOlQqWYLS5rq&index=17&t=29s

Úkol pro polar wolves and foxes: 

Složit  puzzle a říct co je na obrázku anglicky. Příště si to řekneme https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a10b84d7750

Video na poslech pro menší děti: https://www.youtube.com/watch?v=SUt8q0EKbms

Případně ještě toto, ale je delší cca 15 minut https://www.youtube.com/watch?v=UksLudzbUdU&t=242s

19.10.

angličtina s Ditou

Ráno se nás na nádraží sešlo pět statečných. Čtyři děti a já. Mia byla dost zklamaná, že nepřišla Žofka M. a jsou tu samá prťata, zamířili jsme tedy na hřiště, aby se mohla skupinka trochu víc poznat. Na hřišti Tanga s Miou posvačily a hned si začaly spolu hrát. Zapojily i Jeníka a Žofku a rázem bylo po problému. Prošli jsme se podzimním lesem, tentokráte do zázemí, kde jsme na terase venku začali s lidským tělem v angličtině. Všichni trochu litovali, že je nás málo a nemůžeme si zahrát naše oblíbené hry. Nakonec jsme se na chvíli před obědem přesunuli do jurty a zahráli si twister, který sklidil velký úspěch. Po obědě zbyla ještě trocha času na hraní v lese a pak už jsme spěchali na nádraží a všem nám bylo trošku líto, že v tenhle krásný den nemůžeme být venku spolu ještě o něco déle. Bylo krásné pozorovat, jak tahle partička dokázala spolupracovat.

Přidávám ještě tip na na lekce anglictiny od Busu, které jsou teď pro děti zdarma, stačí jen zapnout a děti můžou poslouchat https://www.busuu.com/en/keep-kids-learning#live-lessons-table

Procvičování i tady https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/804-anglicky-jazyk

práce s textem s Katy

Naše dnešní partička se skládala z pětice Beri, Žofi, Tigra a obě Rozárky. Podívaly jsme se na zoubek příběhu Pět minut před večeří od Ivy Procházkové, ve kterém si holčička Babeta povídá s tatínkem o tom, jak se seznámili s maminkou a co všechno „viděla“, když se ukázalo, že nevidí. Je to nádherná knížka s ilustracemi plnými fantazie, ale protože my jsme ji měli bez ilustrací, užily jsme si u toho vytváření vlastních. Také jsme probraly, co jsou to přirovnání a zkusily jich pár vymyslet, nebo třeba jaké všechny obchody může minout pošťák, když roznáší dopisy. Domýšlely jsme text, zahrály si krátké scénky a vůbec jsme se dobře bavily.

Po pauze v dětském pokojíku a na trampolíně jsme si připravily zeleninu k obědu a zatímco se dusila, udělaly jsme ještě kousek angličtiny: zopakovaly jsme si zvířata podle obrázkového slovníku, maličko si na ně zahrály a přečetly si příběh The zookeeper, kde holky doplňovaly slova podle obrázků. Byl to vydařený den a rychle nám utekl.

12.10.

Pražskou partičku pondělních školáků jsem vezla v pondělí vlakem já a místní se s Benem sešla v zázemí. Obě skupiny se sešly na hřišti, kde zejména ti, kteří jeli vlakem, posvačili. Tentokrát s námi nebyl Amon a Eliot, kterým se zalíbilo v pondělní putovní skupince školky a budou tedy chvíli putovat se Španďou a Luckou a k nám se vrátí až nastane ten správný čas. S dětmi jsme se shodli, že je skvělé, že jim to Země umožnila. Děti si chvíli pohrály a vyrazili jsme do lesa. Bylo vidět, že už si děti zvykly, že les není jen místem kde si hrají, ale i místem, kde se učíme a pracujeme.

S menšími dětmi jsem zopákla zvířata z Afriky a začali jsme s lidským tělem. Ben s Cool girls připravil hledačku slov po lese, které pak skládali do vět. V druhém bloku jsme kreslily naše oblibené monsters. Dětem vždy diktuji v angličtině, aby nakreslily např. jednu velkou hlavu, pět očí apod. A v dalším kole už vymýšlí každý z nich, co se bude kreslit. A musím říct, že se tentokrát zapojili všichni, jak nováčci v naší pondělní skupině, tak i Rebecca, která byla na náhradě. Na konci jsme hráli živé pexeso na zvířata a k našemu překvapení se přidala i Benova skupina. Bylo to super, děti to moc bavilo a nikomu se nechtělo jít do zázemí, ale čas byl neúprosný. (D)

Odpoledne jsme s kamarády z Vlaštovky konečně vypluli na jezero! Skládali jsme u toho loďky z tangramů, seřazovali věty do správného pořadí a učili se v textu hledat slova, která prozrazovala, která informace rozvíjí nějakou předchozí, vystřídali se ve čtení, sehráli scénky o možných dobrodružstvích, které jezero a ostrov nabízí a jen tak mimochodem se nám u toho vytvořila třetí posádka Duhová perla ve složení Jeník a Žofka R. Podívali jsme se zase i na kousek filmu a pak rychle poklidili v jurtě a vyběhli ještě na chvilku ven, abychom si zahrály dvě varianty hry na přistávání na ostrově a proplouvání mezi útesy, aniž by se plachetnička poškodila. V dobré náladě jsme pak šupajdili na vlak a domů za rodiči. (K)

5.10.

Sešli jsme se po dvoutýdenní pauze, která byla docela znát. Ráno na nádraží jsme si zopakovali pravidla a vydali se svižnou chůzí na hřiště, kde všichni posvačili a pohráli si. Pak jsme se odebrali na naše tábořiště v lese, kde jsme nejdříve řešili, že většina dětí neměla podložku na sezení. Vytáhla jsem moji velkou podložku a pláštěnku a Ben zapůjčil svoji pláštenku, ale i tak to nevystačilo pro všechny. Poté se ukázalo, že půlka skupiny zapomněla černou podložku na psaní a někteří i penál. Nakonec jsme vše vyřešili a mohli jsme konečně jet do Afriky.

Na začátku jsme si ujasnili, že Afrika je kontinent, kde se mluví různými jazyky a také tam žijí zajímavá zvířata. Potom jsme do Afriky letěli letadlem, což velmi bavilo hlavně ty menší. Mia trošku namítala, že je to trapný, ale nakonec se taky zapojila. Potom si každý vybral nějaké zvíře, které měl zahrát, což sklidilo velký úspěch a někteří chtěli zvíře ukazovat i dvakrát nebo třikrát. Potom děti hledaly schovaná zvířata po lese a opět je měly předvést pantomimou. Vyplnili jsme pracovní listy a protože začalo docela dost pršet, vypravili jsme se do zázemí, kde jsme na terase pokračovali v pracovních listech, čtení knížky o slonech. Ben pak s cool girls ještě stihli psaní do deníku. Na lidské tělo tentokrát nedošlo, takže si ho schováme na příště.

Po obědě přišla místo Katy na záskok Monika. Nejdříve jsme si řekli o čem byl příběh který jsme doteď četli. Potom si každá posádka dělala návrh svojí vlastní vlajky. Každý člen posádky namaloval svůj návrh a děti pak hlasovaly. Potom nám Monika přečetla další kapitolu, střídala se ve čtení se Žofkou, nikdo jiný tentokrát číst nechtěl. Pak jsme si k úklidu zapískali námořnickou písničku a pospíchali na vlak. (D)

Being that Dita had a great, full-schedule for us last Monday, we will work on the lessons and games already prepared for our last class. To briefly reiterate…
We will continue with our journal entries with a new unique question for this Monday.
I want to make learning to read English fun and not stressful. So this Monday, I will also have with me printed pages from a book and hide them around our learning-area in the forest. I will have the pages numbered and once everyone finds all the pages, we will come back, and each one of you will read from the pages that they have found in the order of the page number. While you read, the others can act out what is being said aloud, so everyone gets to participate. 😊
———–
We will also play a new game where we take individual words written-out on separate pieces of paper and “scramble” them, to then puzzle together sentences. Let’s see how many we can make!
Time permitted, we’ll play English games too, like “Simon Says” and “Duck, Duck, Goose”.
See you on Monday!
Looking forward 😁
Ben

14. 9. 2020

Hello class!!!!
 
I’m very happy with the positive energy all of you have been showing during our time together. Keep up the good work!! Last week, for group team “Cool Girls” 😂 we learned new lyrics to English songs and sung them in groups of two. I will have new songs for our next class together.
 
In our last class, I brought journals for each of you, where I asked you a brief ‚question‘ on the first page on a specific theme. This will be something we do each Monday, where you will have a new ‚question‘ from me to briefly write about.  When you get your journals this coming Monday, you’ll find some feedback from me for each of you (below your answers from last week 😁 ––and there may be stickers next to your writing for encouragement of a job well done!)
Ben

V pondělí jsme se sešli na nádraží a po ranním kruhu zamířili rovnou na hřiště. Po hřišti jsme se vydali do zázemí, kde jsme měli jeden společný úkol. Zeptali jsme se dětí, proč je dobré se naučit anglicky. Vymyslely spoustu věcí, Mia pomáhala překládat a společně se Žofkou psaly. Všechny děti se shodly, že se anglicky domluví všude ve světe. Rozárka T. dodala, že si pak může objednat jídlo a pití kdekoliv. Mia řekla, že učit se anglicky je zábava a Tigra, že může poznat nové přátele po celém světě. Pak také, že můžou koukat na YouTube. A že můžou mít v budoucnu lepší práci. 

Pak jsme vyrazili do malé rokle. Cestou jsme ukázali Benovi cestu, kde se leze dolů i nahoru po lanech. Ben se svojí skupinou Cool girls pokračoval ve čtení a zpívání. Já jsem s polárními vlky a liškami začala zvířata. Přinesla jsem figurky zvířat a učili jsme se, jak se jmenují, jaké vydávají zvuky, kolik mají nohou, jestli mají srst a nakonec jsme je rozdělovali na zvířata z farmy a zoo. Všechny to moc bavilo, účastnil se i Jenda se Žofkou R. i Eliot. Jen Amon nechtěl. Po kratší přestávce, rozdal Ben svým Cool girls deníky a začaly pracovat na psaní. Vlci a lišky měli za úkol postavit domeček pro zvířátka a potom poznávat jednotlivé figurky zvířat. Ta, která znali, se mohla u nich v domečku zabydlet. Mělo to velký úspěch, a zvířátka se v domečkách prostřídala. Rozárka M. chtěla moc zůstat ve skupině menších dětí. Chybí jí Maruška a v Cool girls asi nemá žádnou spřízněnou duši. Práce v naší skupině pro ní byla velmi jednoduchá až skoro nudná, protože vše s přehledem znala. Tak snad to vykrystalizuje a bude chtít více pracovat s Benem na čtení a psaní. 

Pak už nás čekala jen záverečná hra na indiana a najednou už byl oběd. (Dita)

Po obědě jsme se pustili do dalšího seznamování s Vlaštovkami. Několik dětí se minule moc nezapojilo, takže jsme je potřebovali trochu vtáhnout do děje. Začali jsme tedy atraktivně a dopřáli jsme si rekapitulaci s pomocí prvních minut filmu Vlaštovky a Amazonky. Doma na něj prosím zatím nekoukejte! Budeme ho tu a tam dál používat.

Pak každá z posádek dostala odstavec textu s vynechanými slovy a měla domyslet, jaká podstatná jména tam chybí. Své nápady si následně zkontrolovali na seznamu všech slov a museli trochu zapojit hlavičky při přemýšlení, která tam tedy skutečně patří. Nakonec jsme se přeci jen dozvěděli vše potřebné o stanech, které maminka Vlaštovkám ušila, a mohli jsme si jejich papírový model ve dvojicích složit.

Většina dětí si svůj výrobek moc chtěla odnést domů, nebo si jich dokonce doma složit více, tak jsem slíbila nasdílet návod, aby tomu už nic nebránilo: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/17j0DEXKspwEWv6UAbsuEprUNriY2MjRU

Pak už jsme jen chviličku domýšleli, jak by mohl příběh pokračovat, a u zmínky o vlajce jsme skončili s tím, že vlajku si obě naše posádky budou navrhovat nebo možná i vyrábět příště. Mohou doma začít promýšlet, co by tak zhruba měla zobrazovat!

V odkaze ze 7.9. níže je přidána polovina druhé kapitoly, kterou jsme dnes zpracovali, tedy to, co si můžete dočíst doma.

Ať žijí Černé a Bílé Perly! (Katy)

7. 9. 2020

Ranní cesta vlakem ze Smíchova nám rychle uběhla. Holky mi vyprávěly o odvšivovacím procesu, kdo co měl na vlasech, jak moc to smrdělo, jak je bolelo vyčesávání apod. Na nádraží jsme se jen spočítali a pořádný ranní kruh byl až u hřiště.

Amon, chudák, neměl dobrý batoh a po cestě mu hodně padaly věci, naštěstí ho jeho pondělní kamarádi nenechali ve štychu a věci mu posbírali. Taky se hodně divil, že jdeme ven do lesa, a ne do jurty. Žofka Š. se zase divila, že jdeme ráno na hřiště, tam se se školou nechodí. A tak jsme si všichni sedli a řekli si, jak to chodí v pondělí. Necháváme dohodu z minulého školního roku a každé pondělní ráno začínáme půlhodinou volného hraní na hřišti. Přespolní děti ji tentokrát využily ke svačině. Potom se učíme v lese, dokud nám to počasí dovolí, a do zázemí jdeme až na oběd, kde pak zůstáváme na třetí blok. Potom jsme se odebrali do lesa, kde jsme se představili, Amon i Berinka se hodně divili, že mluvíme anglicky.

Potom si měl každý najít téma, o kterém se bude chtít letos něco naučit. Hodně dětí mělo stejná témata, a tak nám nakonec vykrystalizovalo pět hlavních témat.

Animals – zvířata: ta si přeje hodně dětí. Rozárka M. si přeje Dogs, Žofka Š. zase horses, Amon si přál Dinosaurs

Tools – nástroje pro Jeníka

Mia si přála čtení a psaní, které má Ben letos v plánu začít

Islands – ostrovy, což se nám výborně prolíná s třetím blokem, kde Katy začala s dětmi pracovat na knížce Boj o ostrov

Dancing – tancování, které si přály Tigra a Žofka M.

Potom se děti rozdělily do 2 skupin, mladší se nazvala Polární lišky a vlci a starší Cool girsl (protože zvířata, to je trapný) 🙂

Ben začal s Cool girls pracovat na čtení. Rozárka M. byla trošku nešťastná, asi nemá v pokročilé skupině žádnou parťačku, tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet.

S mladšími jsem hrála hry, abychom si s nováčky zopakovali barvy, zvířata, body parts apod.

Po přestávce jsme si zahráli Simon says a Hey Mr. Indian, což mělo opravdu velký úspěch. A vydali jsme se do zázemí, kde Ben ještě pokračoval s Cool girls ve čtení a mladší děti chtěly hrát znova Indiana.

Po obědě přišla Katy a představila dětem knížku Boj o ostrov. Děj se odehrává ve 30. letech v Anglii a je o partě dětí, které zažívají dobrodružství na plachetnici. Jeníka, Žofku R., Amona a Eliota to mimo úvodního křižování po louce a sbírání písmenek do zprávy to moc nechytlo, a tak jsme je tentokrát ponechali jejich volné zábavě s podmínkou, že nebudou vyrušovat. Zbyly tedy jen holky, které se rozdělily do dvou skupin, vymyslely název vlastní plachetnice, sepsaly seznam, co by si vzaly s sebou na ostrov a hodně, opravdu hodně se četlo. Skoro všichni se ve čtení vystřídali. Jeník si při hraní hodil hrnec z pískoviště na nohu a plakal, ale nakonec se vrátil zpět do hry. Pak už nám nezbylo než se sbalit a vyrazit na nádraží a do Prahy

Zde je první kapitola z knížky, kterou si děti mohou celou přečíst znovu doma, pokud chtějí:

https://docs.google.com/document/d/1q40fMHSNeyMGU24N88-IDCXiqBhHujd8LosJHvSYAGo/edit?fbclid=IwAR2uIWBATcZ73bVUyLP1DO21jRG4RYViemiB3iQ4_UzT3czSvR5q11Oa72s.

Katy prosí, abyste doma s dětmi nečetli víc než první kapitolu z knížky (respektive vždy jen po tu, kterou aktuálně dodělají). A také si příště mohou přinést námořnický oděv.

Dita Ptáčková

Napsat komentář