Dom.práce z ČJ & MA / březen -? 2020

Týden 30.3.-3.4.2020

ČESKÝ JAZYK
Pracovní listy (na výběr, děti nemusí stihnout za tento týden vše) pro jednotlivé ročníky v dokumentech:

II.ročník: psaní I/Y po měkkých a tvrdých souhláskách:
https://drive.google.com/drive/folders/1fc3YnGMUI__E6WLarzKYTlzFAHJXyqeK?usp=sharing

III.ročník: vyjmenovaná slova po P
https://drive.google.com/drive/folders/1EIA3zLF9pwpdE76n5qzp15JwClrteuPN?usp=sharing

Procvičování online:
https://www.umimecesky.cz/strilecka-vyjmenovana-slova-po-p?source=explicitMapGlobal

IV.ročník:
Pracovní listy skloňování podstatných jmen rodu mužského na tento týden zde:
https://drive.google.com/folderview?id=1fzcT5Q1QxziGz0mzfYologSGHuGvm3Jw

Procvičování koncovek podstatných jmen online:

rod střední
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-podstatnych-jmen-stredni-rod-1-uroven/4608

rod ženský
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-podstatnych-jmen-zensky-rod-1-uroven/1619

rod mužský
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-podstatnych-jmen-muzsky-rod-1-uroven/1479

MATEMATIKA:
https://drive.google.com/folderview?id=1nUxIBY3P0n9HExjxxoriPkbvroX38F_r

Týden 23.-27.3.2020
Milí přátelé,

Posílám návrhy na práci doma, nejdříve 2 knihy na celou dobu co se neuvidíme, a pak vždy do neděle budete mít na webu vloženou práci z češtiny a z matematiky pro každý ročník 🙂 . Prosím pošlete mi soukromě na watsapp zpětnou vazbu, jestli Vám způsob zadání práce vyhovuje.

Knihy:

Pro všechny :

Ve škole jsme společně četli knihu Čarodějův učeň od Otfrieda Preusslera.

Pokud máte knihu doma, můžete samostatně s dětmi pokračovat v četbě. Jinak existuje verze audio k zakoupení na audiotece, napadlo mne, že bych jí zakoupila a mohli bychom ji společně poslouchat přes zoom v domluvený čas v úterý a to zde Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/9140455116

Meeting ID: 914 045 5116 Následující kapitola je Mírná zima. Začneme společným zoom setkáním v úterý 31.3. v 9:00!

Pro III. ročník (možno i pro IV.r.) doporučuji knihu na vyjmenovaná slova.
Proč chtěl ptakopysk do Solopisk. Dejte mi prosím vědět, kdo ji máte doma.

Práce na týden 23.3. – 27.3. 2020

Založte si prosím domácí sešit /deník češtiny.

Každý den (nebo, kdy prostě stihnete), si napište min.jednu větu na téma, co pro Vás ten den bylo důležité nebo popište zajímavý zážitek toho dne.

Všichni se prosím zaměřte na písmo. Už znáte, kde se píše velké, a kde malé písmeno, čím věta končí, čtvrťáci umí i tvořit souvětí.

Pokud máte chuť, můžete k textu nakreslit i obrázek.

Co s textem dál? Pro jednotlivé ročníky:

II. ročník

ve svém textu vyznačujte:

1den v týdnu: červenou pastelkou samohlásky, ty které spolu zpíváme, mohou být krátké i dlouhé

2dny v týdnu: zelenou pastelkou tvrdé slabiky

2dny v týdnu: modrou pastelkou měkké slabiky

III. ročník

ve svém textu vyznačujte:

zelenou pastelkou tvrdé slabiky a modrou pastelkou měkké slabiky a obojetné slabiky žlutou.

PROSÍM vypracujte si další karty vyjmenovanych slov.po P a to na čvrtku A5, pozor změna NA VÝŠKU/ brzy upřesním kdo a jaké vyjm.slovo má zpracovat. Upřesníme si na společném zoom setkaní, budeme losovat:).

IV. ročník

V textu podtrhněte všechna podstatná jména zeleně, určete u nich pád, číslo, rod a vzor.

Celou větu pak přepište a místo podstatných jmen použijte jejich vzory. Tím si zkotrolujete správná i/y a myslím, že Vám vyjdou vcelku vtipné hlášky.

Matematika
Vyberte si v ledničce nebo ve spíži 2,3,4 potraviny, u kterých znáte cenu. Zapište je do listu. Napište jejich cenu. Spočítejte, kolik stojí dohromady. Máte za úkol zaplatit přesně. Vyznačte, kterými mincemi budete platit a kolik kterých mincí bude.
Nemusíte zapisovat jen potraviny. Můžete zapsat i jiné zboží.Na listech je vyznačená třída.
Zdraví
Višňa-Míša Sklenářová
MATEMATIKA PRACOVNÍ LISTY KE STAŽENÍ: https://drive.google.com/drive/folders/197z0BCJt4Lt1G_qP5LdVYKzsHrxbtMQj?usp=sharing

Zápis z úterý 10.3. 2020

Hned po příchodu do zázemí jsme si řádně umyli ruce antibakteriálním přípravkem a teplou vodou. A pak se teprve pustili do práce :).

1.BLOK: Eliška a Michal: Pohybovka. Kontaktní improvizace ve dvojicích. Jeden vede a dává impulsy k různým pohybům v prostoru, druhý má zavřené oči, nechá se vést, citlivě reaguje na impulsy. Nádherná soustředěná práce. S velikou citlivostí pracovaly dvojice Tim a Mia R.a Rozárie a Julča. Velmi kreativně Maruška a Rozálie, Noe a Hugo. Tigra s Žofkou klidně a rozvážně. Ostatní pracovali s parádní dravostí a radostí. Jura a Máťa se na část stali pozorovateli. Měli dobré postřehy. Ve většině dětí se probudila citlivost a pohybová kteativita. Řešili jsme následně v kruhu.

Pokračování v četbě knihy Čarodějův učeň, Otfried Preusler. Museli jsme číst déle, bylo to opravdu napínavé!

2.BLOK: Český jazyk
2.ročník: Eliška: Společné čtení, každé z dětí četlo nahlas a čtou krásně! A když píšu, že četly všechny děti nahlas, tak opravdu myslím všechny:)!!!
Psaní I měkkých souhláskách. Nalepili jsme kartičky se zvířaty na měkké souhlásky. Procvičování měkkých souhlásek. Dbáme na písmo.
3.ročník: Anička: Vyjmenovaná slova po M, pokračování. Vymysleli jsme další karty vyjm.slov.a nalepili ty hotové.

4.ročník: Michal: Podstatná jména rodu mužského, vzory.

3.BLOK: Matematika
Míša Sklenářová se musela omluvit, měli důležitou poradu v ZŠ v souvislosti s opatřením uzavírání ZŠ kvůli COVID-19.
Měla přípraveno slíbené nakupování, a vzkazuje, že se moc omlouvá. Mohla by matematiku nahradit jiný den v týdnu, ale vzhledem k tomu, že máme každý den jiné děti jsme tuto nabídku nevyužili.

Holky hrály pohybové matematické hry s Aničkou a kluci fotbal s Michalem.

Eliška

Napsat komentář