Lovci záhad informují…3.-7. 4. 2017

Pondělí

Epochy – Terka a Jirka

Po vzoru svobodné školy Sudbury v Jeruzalémě dnes Terka dětem představila novou formu společného hlasování, nikoliv však na principu většiny, ale konsenzu všech zúčastněných. Děti si tak ráno odhlasovaly, že kluci půjdou se mnou přes starý srub a dále lesem do jurty a holky s Terkou to vezmou kratší variantou přímo. Cestou jsme se tak seznamovali, co všechno žije v lese za zvířátka a jak je můžeme rozpoznat. Kluci samozřejmě neopomněli si společně pohrát.
V jurtě už na všechny čekalo nové písmenko „K“ a jeho klikatá forma v psacím provedení. Pak jsme si zopakovali základní rysy a charakteristiky vybraných zvířat a připomněli zajímavosti ryb. Každý také předvedl průvodci jak čte z vybrané knížky.
Po vydatném obědě přišli na řadu vybraní bobříci a místo hudebky si děti opět formou svobodného hlasování shodly, že by si rádi poslechly zajímavý příběh. Terka tak nasadila vysokou laťku o neobyčejné rybce a společnou improvizací a vzájemnou interakcí jsme vytvořili velmi poutavý i poučný příběh, který měl pochopitelně šťastný konec a tím jsme završili první aprílové pondělí :-)  Jirka

Úterý

Výtvarka – Tom a Terka

Tak, Tentokrát jsme začali projektem, který si pro nás připravil Kuba. Musím říci, že to bylo moc fajn!
Zhostil se toho báječně. Pak jsme se vrhnuli na dodělávání věcí z minula. Vojta Čaj dodělával dinosaura, Kuba velký stepní obraz s gepardy. Pak vnikl ještě velký obraz s hokejisty od Máti, Matěje a patrně dalších účastníků. No zkrátka bylo toho dosti.
Pak byla ještě chvíle na to, aby Terka vyprávěla o rybách a pak už jsem zas všechny
svolával na terasu k obědu. Plodný den to byl, v úterý!  TĚŠÍM SE NA PŘÍŠTÍ TÝDEN. TOM
PS: Jo a každý ať si příští týden přinese aspoň 3 vyfouknutá vejce. Dvě na obarvení a jedno rezervní:)

Přírodopis – Honza a Terka

V úterý odpoledne jsme navázali na předchozí vyprávění o rybách a mluvili o tom, co všechno jim může sloužit za potravu. Věnovali jsme se také rozdílům a podobnostem mezi rybami a delfíny (kteří jsou savci a kyslík dýchají ze vzduchu), a rozdílům i podobnostem mezi delfíny a jinými savci – v tvaru těla, způsobech pohybu, využití smyslů a orientace v prostoru.   Honza

Moc děkujeme Špaďovi, že nám přinesl žabí vajíčka, která zkusíme odchovat na malé žabičky. V rámci přírodopisu nám o nich Honza ještě něco pověděl. Terka

Středa

Výlet za včelými úly – Katka a Tom

Ahoj, je tu report středeční! Začnu hnedle z kraje. Ve středu jsme jeli s dětmi z hlavního nádraží až do Třebaně, kde nám Koko představila své včelstvo. Dozvěděli jsme se plno nových informací o životě včelek a také o získávání medu. Bylo to opravdu velmi poučné!
Děti se například dozvěděli, co je propolis, nebo k čemu včely používají mateří kašičku. No, ale hlavě jsme s Koko dětem ukázali, jak to vypadá vevnitř v úlu, takže to bylo dobrodružné! A jako zlatý hřeb na konec našeho povídání o včelách jsme dostali ochutnat čerstvoučký letošní med, přímo z plástve!
Tímto bych rád poděkoval Koko za včelí vyučování a že jsme se mohli přijít podívat a taky Káče děkuji, že jsme si potom u ní doma mohli dát oběd a ještě si něco o včelách zapsat a taky díky Norce za jídlo a tak … Díky za krásný středeční den vám všem, přátelé!:)      čau Tom

Čtvrtek

Angličtina – Petra a Míša, odpoledne Terka a Míša

Dnešní den byl jako za odměnu. Šli jsme zase větší oklikou do jurty i když byla celkem zima. Vaším dětem ani ne, ale nám s Petrou trochu jo. 🙂
Došli jsme k potůčku kde roste medvědí česnek, tam jsme se napásli a vydali se vzhůru do lesa. Po cestě proběhlo pár pohybových her.
V jurtě bylo teploučko a sucho a my posvačili a dali se do práce.
Petra připravila rekapitulaci slovíček z celého roku formou hry na týmy a byly jsme až dojaté jak se děti dobře orientovaly. Pak došlo na několik písniček.
Např. : https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY
Róza se nemohla dočkat až nám představí svou prezentaci, ale ještě jsme ji požádali o strpení. Pak každý dostal svou kartičku a svou oblíbenou barvou napsal své jméno a druhou stranu měl napsat : „Your favorite animal nebo your favorite sport or your favorite place“.
Kdo neumí psát tak maloval, kdo uměl tak psal anglicky, kdo nevěděl tak česky a pak jsme pomohly najít anglický výraz.

Fotogalerie z výuky AJ: https://goo.gl/photos/p2VJBknufpRM6gwe7

Čas na oběd a už tu byla Terka – tentokrát místo Míši Višni. Rozárka si připravila vše potřebné pro svou prezentaci. Já jsem teda valila oči. Každému rozdala jeho složku, podle toho jestli je to lion nebo cheetah a vedla celou hodinu. Říkala kdo bude co číst, vysvětlila úkoly, všem pomáhala, radila a vůbec celé s přehledem koordinovala. Myslím, že jsem se od ní měla co učit. Asi Vám děti její projekt přinesly domů, tak se můžete přesvědčit. Terka si pak zahrála s kluky fotbal, ještě jsme dostali před odchodem domácí raw čokoládu od školkáčka Zdendy který slavil narozky a bylo na čase utíkat na nádraží. Díky, bylo to skvělý den. Míša

Pátek

Pohybovka – Eliška a Terka

Dnes se nás sešlo 12dětí. Prosím, piště děti do docházkového systému, na hodiny se připravuji a právě kvůli naší další tvorbě potřebuji vědět, kdo příjde. Kdo bude koho co učit…, koho materiálem budeme pokračovat atd. Děkuji.
Děti, které dlouho nebyly si parádně vzpomněly na vše, Marco se pohodově zapojil jak do 1.fáze rozcvičení, tak do tvorby. Máme už za sebou velký kus práce. Otík, Matěj, Vojta, a Rozárka pracují velmi soustředěně a zodpovědně:), na jejich práci je vidět, že chodí pravidelně a jsou samozřejmě starší, Eliška a Tigra tiše soustředěně už zvládají pracovat až do 11ti, i když je to pro ně velmi dlouhé, Mia, Tim, Krištof a Hugo by snesli pohybovku kratší, ale jedou:) i když si občas ulítnou v blbinkách. Maruška se zapojí, ale také se ráda jen dívá.
rozcvičení, ve stoje sestava rolování, práce s protažením celé páteře a zadní str.nohou, nejdříve pomalu na 8dob, po té na 4, na 2 a na 1dobu, relaxace, procítění v leže na zádech, sestava na posílení břišních a zádových svalů, švihy nohou  vleže na zádech – vpřed a na břiše – vzad, práce s pohybovými motivy – další tvorba pohybového materiálu – důvod a záměr:)
vlastní tvorba- každé dítě má svůj pohybový slovník= spousta zajímavého materiálu (už ne jen improvizace bez ladu a skladu)
pohybová paměť – umění zopakovat svůj  pohybový motiv – opakováním také prohlubuji kvalitu a techniku  svého přirozeného pohybu
synchronizace v pohybu-a)naučit svůj pohybový materiál někoho  a b)naučit se pohyb.materiál někoho jiného.jiného. Přizpůsobit své pohyby a tempo druhým. Překonávám úskalí nového pohybového materiálu. Být spolu. Závěr- zklidnění protahovací sestavou ze začátky hodiny.
Dobrá práce! Eliška

Epochy – Terka

Uzavírali jsme epochu o zvířatech a lovili přitom bobříka zvířat. Mladší děti měli za úkol podle obrázku poznat 50 zvířat a starší děti si na stejný počet vzpomenout a zapsat je. Hodně bobříků bylo uděleno, stejně jako bobříci mlčení a rychlosti v průběhu dne. Mám  z dětí radost. Pak jsme ještě udělali zápis do sešitu  a dostatečně si zablbli. 🙂

Čeština – Míša Višňa a Terka

Děti měly za úkol zapsat co o ptácích vědí či je nakreslit. Pak si o nich přečetli a hledaly v knížce jejich názvy, které následně zapisovaly do rámečků. Popsaly jejich stavbu a určily v čem se liší od plazů. Nakonec ještě kdo chtěl napsal báseň o jednom z ptáků, kterého si vybral.  Terka

Napsat komentář