Jak pracovat s MUP mapami

v neděli 19.3.  jste obdrželi email s přístupovým heslem na MUP- mapy učebního postupu. Zde je podrobný návod, jak s nimi pracovat.
Bylo třeba všechny rodiče zadat jako učitele, aby každý mohl pracovat individuálně.
Prosím, abyste, než s mapami budete pracovat, určitě provedli, co je psáno níže tučně. Tím se stanete editory výhradně pro své dítě. Díky za pochopení a přeju vám dobrou zábavu!

K přihlášení jděte na www.mup.scio.cz
tam zadejte své přihlašovací jméno a heslo, jež vám bylo zasláno
Na horním menu zvolte „třídy“
opět nahoře pod hlavním menu je další modrý řádek, tam zvolte „skupiny“
u skupiny, která nese jméno vašeho dítěte popřípadě rodiny, zaklikněte „moje skupina“(tím budete moci tuto skupinu editovat)

potom klikněte na jméno skupiny
objeví se vám seznam dětí ve vaší skupině, tedy vaše vlastní dítko (děti)
klikněte na „profil“ a dostanete se k mapě nebo spíš složce map vašeho dítěte.
Je tam celkem 6 složek od matematiky po společenské vědy
Po zvolení tématu, kterým se chcete zabývat, zvolte požadovanou úroveň – přímo na mapě zaklikněte příslušné číslo.
(Pozor jedna úroveň obsahuje cca 1 a půl roku učiva, tzn, na konci 3. třídy dle RVP by děti měly být na konci druhé úrovně.)

Ale dítě může být v různých oblastech na různých úrovních.

Mapa se ukáže v detailu dané úrovně, s několika různými vlákny a  pod obrázkem mapy se objeví lišta

výsledky  – aktivity a projekty- testy
klikněte na aktivity a projekty
tam si můžete dle zájmu dítěte nebo vlastního vybrat různá cvičení a projekty, které lze stáhnout a vytisknout, některé se dají zpracovávat přímo on.line.

U každé a ktivity a projektu je označeno, kterého vlákna se týká, co potřebujete za pomůcky a jak dlouho to zabere.

Spolu s projektem se vám stáhne zároveň i hodnocení – jak vlastní hodnocení žáka, tak hodnocení učitele.

Aktivitu dokončíte, může dítě samo ohodnotit, jak mu to šlo

(vždy 1 -3 smajlíci podle toho, jestli to bylo pro něj náročné, nebo jestli to zvládlo s pomocí, nebo samostatně. To samé můžete učinit i vy na hodnocení dle učitele potom pod „aktivity a projekty“ kliknete na „vyplnit hodnocení“ u příslušné aktivity, kterou jste dělali. zaklikněte nahoře „vyplnit dle žáka“
vyber skupinu – jméno vaší skupiny se vám po kliknutí samo ukáže a vyplníte hodnocení k danému úkolu A B nebo C u několika hodnocených aspektů.

potom se můžete s dítětem vrátit na jeho mapu, když zadáte v horním menu „třídy“, v modrém menu pod tím „skupiny“a u jména dítěte kliknete na „profil“
ukáže se vám znovu mapa s praporkem, když na něj kliknete, otevře se vám zas podrobná mapa s vlákny a praporky na všech vláknech, se kterými jste již pracovali.

Místo úvodního baťůžku už uvidíte vybavenou postavičku
holky nebo kluka 🙂 (Při přestupu na další úroveň se zdokonaluje vybavení, které vizuálně turista až horolezec má.)
zároveň pod heslem „vysledky“ najdete polohu praporku rozepsanou podle zadaných výsledků.

Uf 🙂 je to trochu složité na poprvé, ale po čase se v tom docela dobře orientuje.

Podobně můžete si stahovat i testy a pracovat s nimi. To všechno můžete dělat kdykoli se vám zachce, není to žádná povinnost, jen pro vaši referenci. S Maruškou to poslední dva týdny testujeme a je z toho nadšená.
K jednotlivým aktivitám se můžete po čase vracet a sledovat, jak jste se posunuli.
Můžete využívat jen na češtinu a matiku nebo na všechny nabízené oblasti vzdělávání.  Průvodci dostávají podobné instrukce jako vy, tak věřím, že i ve škole občas nějaký ten praporek posuneme, abychom se trochu zorientovali, jak na tom kdo je.

Připomínám ale, že jde hlavně o nás jako rodiče, abychom měli nástroj k posouzení, co z povinných předmětů potřebujeme s dětmi dotahovat

v rámci RVP

(samozřejmě především ve vyšších ročnících)

Napsat komentář