Lovci záhad informují…23.-26.1. 2017

Poslední lednový týden ve znamení sněhu a mrazu se odkutálel do historie a s ním pondělní návštěva v Michalově zkušebně, úterní den otevřených dveří, středeční tvoření i čtvrteční zas trochu jiná matika s Honzou. Pěknou a pěkně divokou historii jsme si tentokrát stvořili. 🙂

Pondělí

epochy  – Terka a Jirka

Rychle jako vítr jsme si pověděli to nejdůležitější o dalším živlu, kterým byl vzduch. A především vítr nás zaujal. jak se tvoří, jaké jsou jeho druhy a jak se dá využívat jeho síla k získání energie. Už víme, že nejrychlejší vítr u nás se nazývá orkán a taky, kde bývají hurikány a tornáda a jaké to v nich asi je. Více se nestihlo, protože ve velké jurtě začalo představení o ledním medvědu, který se omylem dostal do našeho světa. Po jeho skončení nám zbyla chvilka na bližší seznámení s písmenkem C a jeho různými podobami.

hudebka – Michal a Terka

Děti s Terkou byly u mě ve zkušebně,  hrály tam na baskytaru, el. kytaru, bicí soupravu, a zpívaly do mikrofonu, všichni jsme si to tam moc užili. Kamarád nás ještě provedl celým hudebním klubem a jeho zákulisím.    Michal

Úterý

výtvarka – Tom, Terka a Katka

Ahoj, přátelé! V úterý byl den otevřených dveří. Na nádraží jsme tedy udělali krátké sdílení s našimi hosty, abychom se navzájem představili a přivítali se. Pokračovali jsme procházkou a klouzáním po zamrzlém potoce lesem až na jurtu, kde jsme si zahráli pohybové hry o vodě a živlech a pustili se do vyrábění masopustních škrabošek. Práce to byla zajímavá a řekl bych, že našim návštěvníkům se mezi
námi celkem líbilo. Vzniklo poměrně dost masek roztodivných barev a mám pocit, že se den vydařil
a těším se na další úterý, kdy budeme pokračovat ve výrobě velkých masopustních maškar. Díky Káče a Terce za společný den!   Čau Tom

Povídání s rodiči tentokrát zabralo více času, než mělo, čímž se posunul oběd a už se nestíhal autobus. Aby dětem nepropadlo zaplacené plavání, Kryštof, Gábi a Petr je svezly auty až k bazénu. Aby se to neopakovalo, bude Den otevřených dveří přesunut na jiný den v týdnu.    Terka

plavání – Gábi a Míša

Zápis nedodán. Vše proběhlo v pořádku.

Středa

tvorba masek – Katka a Tom

Byla pěkná zima a my jsme měli v plánu hlavně pracovat na masopustní maškaře, zamířili jsme tedy nejrychlejší cestou nahoru do zahřáté jurty. Podívali jsme se na pár fotek koňů z Roztockého masopustu a Tom nakreslil na tabuli nákres, jak takového koně pro dva nosiče a případně i jednoho jezdce vytvořit a pustili jsme se do toho. Rozdělili jsme se na vybírače látek, střihače, tvůrce ocasu a hřívy a sešívače. Do toho se dál dotvářela Panna, od které jsme našli loňskou sukni a místo jezdce jsme nakonec vycpali Tomovy vyřazené kalhoty a triko a je z toho další podivná postavička, na níž jsme zrecyklovali masku z loňského divadla poté co prošla několika proměnami včetně masky opeřeného hada. Nu dalo nám to celé zabrat, příští týden nás čeká dotvořit koni hlavu, ale jinak jsem s tím skoro hotovi.
Mezitím pauza na venkovní ježdění.
Po výborném obědě a chvíle klouzání nás čekalo ovoce ze země kanárské neboli z Ostrovů štěstí, kam kdysi přistál při objevování Ameriky maestro Christofero Colón a povídali jsme si nad několika obrázky o tamnějších původních obyvatelích, sopkách a o všem, co tam roste samo od sebe a co se tam dá pěstovat. Ochutnali jsme palmový med a po důkladném úklidu jurty i slíbené mango, banán a někdo si odvážně dal i avokádo a byl čas se přesunout na nádraží. Katka

Čtvrtek

angličtina – Petra, Terka a Míša

Dnes byly děti krásně soustředěné a chtělo se jim hrát a pracovat. Na hřišti jsme si zopakovali části těla a potom hráli hru na molekuly – se slovíčky freeze, cold, warm, hot, boiling. A také na elementy se slovíčky – water (stand ONn), fire (stand NEXT TO something), tornado (HOLD ON something), lightening (LIE ON THE GROUND). Zopakovali jsme si barvy a abecedu a místa na hřišti jako – house, boat, table, bench, swings… Trénujeme to se slovesy GO TO… TOUCH…POINT TO… V jurtě jsme se učili zpívat a překládat novou písničku o sněhulákovi a naučili jsme se slovíčka na téma WINTER.       Petra

matika – Honza Bružeňák a Terka

Ve čtvrtek po obědě jsem si zase po nějaké době se školáky trochu započítal.
Hlavním tématem bylo číslo 10:
a) jeho rozklad (10= 1+9, 2+8, 3+7 …)
b) různé jiné způsoby jak se všemi početnímu operacemi k němu dostat (např. 11-1, 245 – 235, , 20:2, 2×5, -6+16 ….
a pak počítání po desítkách, po jedničkách, s vynecháváním, rytmicky v pohybu, na papír a procvičování správného psaní číslic. Aktivity byly směrovány spíše na mladší a začátečníky, ale i ti pokročilejší si mohli najít své výzvy, případně mladším pomoci. Cílem bylo dostat počítání především více do těla, což se podařilo a i přes únavu mnohých z nás. Za sebe mám dojem, že pár aktivit dostalo pěkný tah a lze na nich při dalších příležitostech stavět.   Honza

Napsat komentář