Lovci záhad informují… 31.10. -3.11.

Tak se nám ten podzim pěkně vybarvil a sluníčko hřálo a my zas mohli aspoň na pár dní trávit více času venku, než u kamen v jurtě. Už druhý týden jsme si povídali o starověkém Egyptě a poznávali jej více do hloubky a patřičně ze všech stran.

Pondělí

epochy – Terka  a Jirka

Protože nás v pondělí chodí méně, mohli jsme si dovolit po cestě zaskočit do knihkupectví a nakouknout tam do velké encyklopedie o Egyptě a dostatečně si ji prohlédnout. Ono se nám totiž hlavně na ten Tutanchamonův poklad pěkně kouká. 🙂 A pak šup na kopec a do jurty a vytáhnout sešity a cvičení, potřebujeme se cvičit ve čtení a psaní, když nám ta čeština v pátek tak často odpadá. A tak jsme psali a opakovali si písmenka, která nám ještě nejdou – hlavně „G“ a „Ch“ a vymýšleli slova, kde je najdeme a pak jsme spolu četli, každý jeden řádek a to nás bavilo moc, že děti po vyhlášení přestávky vzaly další knihy z polic a četly si každý dál sám. 🙂 Ale abychom z toho všeho učení nezhloupli, vyběhli jsme opět do lesa a hledali spadené stromy a našli jsme je až hluboko v lese. Kluci se dali s Jirkou do řezání  a my ženy se rozhodly věnovat raději ženským pracím. Terka

hudebka – Michal a Terka

Vládík přinesl domácí úkol a pustili jsme si k němu nahrávku. Skladba byla o židovském chlapci za války a tak jsme si pověděli o pronásledování židů a vůbec o vyčleňování skupin z kolektivu. Když jsme začali trénovat rytmus, zjistili jsme, že děti neumí žádné písničky společně a tak jsme se učili písničku Tři citrónky a kreslili si její příběh.  Róza s Nikolkou ji s přehledem zazpívali i do mikrofonu. Na závěr jsme hráli na kytary, bubínky a cinkrlátka a učili se udržet rytmus.  Michal

Úterý

výtvarka – Tom a Terka

Ahoj, tak máme za sebou první listopadové úterý, které se nám celkem vydařilo.
Nejdříve byla opět porce starého Egypta s Terkou, na kterou pak navazovala výroba
ručního papíru. Děti si vytvořili papíry, na které můžeme psáti, jako staří egypťané:)
Také bych rád ještě poděkoval Petře Kasové a Evě Macalíkové za zapůjčení sít na výrobu papíru!
Během výroby došlo k poškození, ale vše napravíme! Díky!
No a nemohu zapomenout ani na Terku, která nám přinesla svůj mixer! A taky díky Káče za zapůjčení „kádě“:) To je snad vše.  Mějte se parádně. Tom

plavání  – Míša a Káča

Míša bravurně zastala Gábininu roli, skákali jsme šipky a lovili potápníky, potkávali se na šířku bazénu břichy a zadky a rukama, chodili jsme a skákali po vodním mostě a sbírali si nejvíc potápníků a nakonec chvilka volného řádění ve vodě a náš oblíbený závěr v kruhu. Káča

Středa

návštěva egyptologa – Katka a Tom

Navštívil nás Martin a Madla a ponořili jsme se do Egyptského písma, napsali si každý své jméno hieroglyfy, a zároveň jsme se dozvěděli, že znaků v Egyptě používali v různých dobách až 6000.
Martin nám vyprávěl příběh o Batovi a jeho bratru A…., a jak to bylo s ženami nevěrnými a jak to bratři chytře pořešili.
Odpoledne jsme akorát stihli trošku pokročit s našimi chřestidly, ale ouha, chyba lávky, kůže nám jaksi neztvrdla, tak se pokoušíme ji vytvrdit a příště snad už chřestit budeme.
A jelikož se nám dnes všechno nějak časově protáhlo a ještě jsme po sobě museli uklízet, zakončili jsme den velmi nestandardně – posledních 400 metrů jsme dojeli na nádraží v kufru, jelikož jsme na to měli již jen 3 minuty. Omlouvám se tímto rodičům, že jsem si nevyžádala předem souhlas, příště se to nestane. Pro děti to nicméně byl zážitek dne 🙂
Těším se příští středu. Káča

Čtvrtek

angličtina – Petra, Terka a Míša

Stále zůstáváme u těla – MY BODY. Cvičíme příkazy „touch your..“ Touch your head and nose atd. Učíme se strany LEFT, RIGHT a opozita BIG x SMALL, LONG x SHORT.

Písnička: OPEN SHUT THEM, OPEN SHUT THEM, GIVE A LITTLE CLAP CLAP CLAP. OPEN SHUT THEM, OPEN SHUT THEM, PUT THEM IN YOUR LAP LAP LAP.

Venku jsme zopakovalli píseň na BODY PARTS a v jurtě jsme se rozdělili na Cheetahs  a Lions. Cheetahs cvičili barvy, čísla, části těla a Lions se naučili I´ve got, You´ve got, He´s got, She´s got.           Petra

matika – Míša Višňa a Terka

Na začátku jsme se opět přeměřili a mladší děti si poslechly pohádku o čísle čtyři a učily se ho psát a počítat do čtyř příklady. Starší děti opět násobily podle obrázků ve cvičení a Otík už se pustil i do násobení indického.

 

Napsat komentář