Nápady a tipy v čase karantény

#_LOCATIONMAP

Datum / čas
Date(s) - 24/03/2020 - 30/04/2020
Celý den

Kategorie


Naši milí,

jsme s Vámi stále i v tyto dny, stejně tak i většina průvodců a hospodářů. Díky Vaší finanční podpoře můžeme dále fungovat a chystat potřebné v zázemí i uvnitř, na vše co nás společného ještě čeká.

Těšíme se na Vás moc!

Zde naleznete inspiraci a tipy na aktivity pro Vaše děti od průvodců v čase nutného zastavení.

A pokud to jen trochu jde, choďte do lesa!

 

Od Lucky M., vloženo 28.3. „Co to meleš, tati?“

Chvála mlýnků, mechanických vah, ručních šlehačů a všech podobných hýbátek v době (bez)dotykové

Máte doma, u babičky nebo třeba na chalupě starý mlýnek? Pokud vlastníte nějaký mlýnek s klikou, ať už na maso, mák, na kafe, na obilí nebo koření, vězte, že máte opravdový poklad. Stejně cenné jsou váhy s jazýčky a závažími anebo i obyčejné staré kuchyňské váhy s posuvným závažím.

Kdo mele, ten zaměstnává ruce, čistí mysl, pěstuje trpělivost a vůli, čichá čerstvě namletou přísadu, na které si pochutná třebas celá rodina. Děti můžou mlýt ve starém mlýnku piškoty, pohanku a nebo burizony, něco nepříliš tvrdého, aby jim to v šuplíku rychle přibývalo.

Mechanické váhy zase přinášejí jiné kvality: zjemňují nás a učí ledacos o rovnováze. Jde o to, aby si děti vyzkoušely hledat ten krásný stav, kdy se jazýčky vah dotýkají a misky jsou stejně hmotné. I malé děti budou nadšeně zkoumat křehkost rovnováhy – stačí malinko ubrat nebo přidat na jedné straně a dojde k vychýlení. Přirozeně začnou porovnávat (lehčí, těžší) a starší děti mohou kvantifikovat a počítat. Brzy naváží suroviny na buchtu i na koláč.

A jestli máte výlučně moderní domácnost, nevěšte hlavu. Však ten krouživý pohyb a pevnost materiálu, který ruka musí překonávat, je i v obyčejném ořezávátku. Takže, ořežme si s dětmi pastelky!

Máte-li chuť, zde je ku poslechu tématická pohádka Jana Wericha

Proč je moře slané: https://www.youtube.com/watch?v=4QWf_xaSEh8

Další interiérové činnosti (inspirované M.Montessori)

Kreslení do krubice

Potřebujeme:

tácek s nižšími okraji

krupici nebo podobný sypký materiál

Dostatečné množství krupice nasypeme na tácek a jemným pohybem tácku (jako když přesíváme) rozprostřeme do plochy. Prsty kreslíme obrazce, vyzkoušíme si to i obouruč 🙂

Dobré je pracovat na zemi a mít po ruce smetáček s lopatkou. Po činnosti vždycky následuje nácvik zametání.

Strouhání mýdla a foukání bublin

Potřebujeme:

struhadlo

kus mýdla

brčko

stabilní nádoby (miska, talíř)

vodu

Děti si nejdříve nastrouhají mýdlo na jemnějším struhadle, smísí s vodou a pak brčkem foukají bubliny. Bývá u toho spousta zábavy a pár louží. (Nácvik samostatného vytírání 🙂

Závěrem tip z jiného soudku. Je právě čas probouzení, čištění a otvírání studánek. Půjdete-li se podívat k nějaké studánce, vezměte s sebou malou průhlednou nádobku a lupu. Voda je teď plná života. Včera jsme u Kejné pozorovali hejna blešivců obecných, kteří vypadají jako malí ráčci. Jsou bioindikátorem čisté vody. Tak, studánko, díky Ti a nám všem na zdraví!

Od Petry Kasové nejen pro předškoláky:

https://www.zemezeme.cz/skolka/predskolaci-zapisy/

 

Od Elišky:

https://www.zemezeme.cz/2020/03/23/comenia-sript-predskolaci/

 

 

 

Napsat komentář