Středa AJ starší
26.11.
Slovesa – šarády – předvádíme a hádame. Cvičíme -“ He plays/draws/sings/writes…. everyday. “ Každý napíše co nejdelší větu. ( nejkratší – I play. delší – I play everyday. I play on Monday. I play on Monday at home. I play with my sister on Monday at home. )
Procvičování skládání vět – ve 2.osobě – You go to school. Do you go to school? Ve 3.osobě – He goes to school. Does he go to school?
7. třída – Minulý čas prostý – pravidelná slovesa – ED. You liked. Did you like?
Poslech písně – Timebomb – doplńování do textu.
TIP NA DOMA – VE SVÝCH PŘÍBĚZÍCH SI VŠIMNU A ODPOVÍM SI – WHO IS IT ABOUT? WHAT DOES HE/SHE DO? WHEN DOES SHE/HE DO IT? WHERE DOES HE / SHE DO IT? WHAT IS YOUR FAVOURITE STORY? WHO IS IT ABOUT? WHAT DOES HE /SHE DO? WHEN AND WHERE ?
19.11.
WORKSHOP – STŘEDOVĚKÉ NÁSTROJE
seznam písní – které jsme zatím v Zemi poslouchali :
TURN TURN TURN
ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE
DONALD WHERE ARE YOUR TROUSERS
SUPER SIMPLE SONGS :
THE BEAR WENT OVER THE MOUNTAIN
12.11.
Představení hlavních hrdinů našich příběhů v první osobě. Např. : I am Franky and I am a young gnome. I don’t know how old I am. I live in a garden and I go to the world for a big trip.
I am Billy, I am 10years old and I live in England. ( slyšeli jsme od některých dokonalé představení zajímavých postav, někteří ještě dovymyslí do příště. Máme pár holek, pár kluků, jednu medůzu a jednoho pejska 🙂 )
Poslouchání a čtení příběhů :
– story about Franky. ( What is his name? Where does he live? Where does he go? Why does he go there?)
– Míša’s story about her trip to Canada – she brought us a maple syrup candy.
4.třída – práce s textem v učebnici str.15 – Viky goes to her grandparents – slovní zásoba countryside of Ireland, animals, food for breakfast.
5.a 6.třída – práce s textem Franky ve 3.osobě. četba vlastních textů.
7.třída – práce s textem Franky v minulém čase.
ÚKOL NA PŘÍŠTĚ :
vaše úkoly jsou výborné a jedinečné, někdo psal o sobě a svém dni, někdo vymyslel jinou postavu a už popsal, co dělá v průběhu dne.
pokračování na příští hodinu za 14dní :
Vaše hlavní postava se někam vydá a něco dělá nebo zažívá. Např.: Billy goes to work in a big city and there he has a tea for snack. He works all day. He talks to his friends. He is tired so he lies down for a quick nap.
Někteří už takto příběh napsali – podívejte se, jak byste mohli příběh rozvinout. Kdo napsal příběh v první osobě – zkusí přepsat do 3. osoby. I go to shcool — He goes to school. He has a sister.
Kdo rozepsal, co dělá postava v jednom dni, tak přidá ještě nějakou zajímavost, více informací o hlavní postavě a její cestě nebo dni. Co po cestě vidí a co si z cesty přináší.
Můžete pokračovat i ve video nebo audio verzi. Frida v minulém čase.
Všichni by teď měli mít své učebnice – Tam také sledujeme příběh Viky. Příště se i na její příběh podíváme.
Můžete pracovat ve workbooku – str.5, 6 a 9.
5.11.
Měli jste svůj školní parlament, který byl zase velmi důležitý a parádně jste si ho vedli!
K angličtině jsme se dohodli, že přinesete důkaz o učení na příští týden.
Vím, že někdo to udělá s nadšením. Někdo to neudělá a bude improvizovat na místě, někdo bude rád, když si to předpřipraví doma a dodělá ve škole.
Naše celoroční téma ja CESTA ( vůle, síla, poznání)
Příště si přečteme příběh o malém trpaslíkovi, který se vydá na cestu.
My se také vydáváme na cestu – např. každý den do školy nebo k babičce o víkendu nebo i týden od pondělí do patku je cestou – která se stále opakuje.
Napište, nakreslete, nafoťte foto-story, nahrajte video či jinak zpracujte příběh cesty, např. na šnůrce přivázaných pět provázků, s pěti větami nebo pět kusů dřeva, které budou jako dny a na ně napíšu, co každý den dělám.. a pod.
Použijte přítomný čas jednonuchý a hodně sloves.
Několik úrovní – jednoduchá : v prní osobě –
Na příklad – Hello I am Jura, I am 10 years old and I go to school to Revnice. I don ´t go to school every day, that is very cool. I like chocolate. On Monday I have … I play, I read I count … a tak dále.
Pokročilejší a povinná pro 5-6.třídu – Ve 3.osobě –
This is Monika. She lives in … she goes… she playes guitar, she likes.. she doesn’t watch TV a tak dále.
Nejpokročilejší – pokusí se o minulý čas –
This is Monika, yesterday she went to ..she played football and then she did her homework … a tak podobně.
Moc se těším na vaše hrdiny a příběhy cest.
Prozradím vám, že můj hrdina z mého příběhu se jmenuje Franky.
22.10.
opakování elementů a slovní zásoby k nim. Hra špioni – procvičujeme I have a …. Petra has a …
Topic – gramatika – PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ (present simple) – všechny osoby – důraz na 3.osobu jednotného čísla.
Pravidelná slovesa work – workS, slovesa končící na ch,sh, x, o – ES, watch – watches, go – goes, do – does, nepravidelné HAVE – HAS. Tvoření záporu a otázky.
15.10.
Topic – the horoscope – the elements AIR, WATER, FIRE, EARTH – vocabulary ( AIR – a bird, to fly, a fly, an aeroplane, a dron, to breath, WATER. – to swim, to drink, a fish, FIRE – to be hot, to heat, a heating, a fireplace, ash, light, matches, EARTH – to walk, to jump, to live, a garden, a tree, animals) and family members.
Opaky – I love / I hate, (opakování z minula) Vymýšlíme : time to eat, to sleep, to go to school, to wake up etc. Listening – Song – Turn turn turn ( dolňování slov LOVE, TO BREAK DOWN, TO KILL, TO DANCE, TO LAUGH, TO PLANT, TO HATE, PEACE, TO LOSE, TO DIE)
song – the Byrds : TURN TURN TURN https://www.youtube.com/watch?v=xVOJla2vYx8
8.10.
Zaměřujeme se na slovesa a tvorbu 3.osoby, přítomný čas prostý, průběhový. Tvoření otázky. Opakujeme HODINY, DNY, MĚSÍCE, ROČNÍ OBDOBÍ A RODINNÉ PŘÍSLUŠNÍKY. cvičení na opaky ( k textu písně TURN TURN TURN) to be born to die to plant to reap to kill to heal to laugh to weep to build to break down to love to hate to lose to gain
1.10.
opakování – parts of the day, days in a week, months, seasons. My week timetable. Čtení a porozumění textu – učebnice Listen and speak p. 7,8,9 ( my school in England)
4.třída – the school subjects and verbs ( co dělám ve škole den po dni a co pak dělám v jednotlivých předmětech – slovesa to read, to write, to count, to listen to, ..).
5.třída – text sloveso to have, to be + další zásobárna sloves běžného dne/týdne.
6.-7. třída – present simple + present continous
poslech písniček na SPOTIFY – PLAYGROUND ENGLISH – Months a Days
24.9.
3. blok:
4.-5. třída SLOVNÍ ZÁSOBA : our senses – What can you hear, feel, see? VĚCI, MÍSTA, LIDÉ KOLEM NÁS – v zázemí, lese, na ulici, v badatelně.
vazba THERE IS / THERE ARE + popis naší školy. ROLE PLAY dialog s novým spolužákem, první den ve škole.
6.+7. třída – WH questions
sloveso TO BE – present simple a past simple ( today, yesterday )
Pro všechny : CHALLENGE NA DOMA – 21DENNÍ VÝZVA VE STYLU “ MODRÉHO ŽIVOTA“
10.9.
1. – 2. blok: dodělávky výtvorů, kejklíři, scénky.
3. blok: slovní zásoba – co vidíme kolem sebe NA ULICI + čísla, barvy. ( What do you see / what did you see. How many? What colour..) Vazba THERE IS / THERE ARE ( 6.+7. třída THERE WAS / THERE WERE) i v otázce – Is there any car? Are there any people? člen neurčitý – a / an / množné číslo.
3. 9.
1. – 2. blok: Poletuchy. Cože to je? Přistáváme, pomalu dosedáme po prázdninách, naše skupina se trochu proměnila, a tak se seznamujeme díky hrám a poletuchy jsou jednou z pohybových her. Pohyb a rytmus mají mnoho společného. Až si tedy s vyrobenými poletuchami dostatečně vyhrajeme, zaměříme se hudebně. Otevřeme téma blížící se podzimní rovnodennosti, inspirací nám i letos bude Zpěvník ZeMě.
3. blok: Angličtina v terénu
ANGLIČTINA
FIRST DAY – WE ARE READY 🙂 setkali jsme se po prázdninách v novém složení, připomněli si pravidla a začali hned procvičovat. Rozdělili jsme si různé BARVY a hledali po cestě do badatelny slovíčka ( věci v těch barvách ) stone, leave, tree, tree bark, dirt, wall, postbox, trashbin, traffic sign, car, plum, house, grass, ant, t-shirt, shoelaces, backet, flower
V badatelně jsme hráli vzpomínací hru – RAISE YOUR HANDS IF YOU …( nenápadně jsme procvičovali MINULÝ ČAS ) .. WENT TO THE MOUNTAINS, WENT BY PLANE, SPOKE ANOTHER LANGUAGE …etc
Potom jsme si každý vybral jednu osobní kartu pro tento rok a naučili jsme se krásná slova:
LOVE/ HARMONY/ ABUNDANCE/ EDUCATION/ PATIENCE/ TRANSFORMATION/ COURAGE/ FRIENDSHIP/ OPENESS/ GRACE/ STRENGHT/ RESPONSIBILITY/ INSPIRATION
