Středa AJ mladší

26.11.

1.blok – kruh v češtině, jak se máme. Warm up – Hello, what’s your name? – ask your neighbour and change your place. Hello how are you? Ask your neighbour.

Song – Head shoulders knees and toes – slowly, fast

Song – Everybody sit down sit down sit down everybody sit down, on the floor. ( měníme slovesa – lie down, sit up, stand up, turn around, spin, jump, run, walk, fly, swim, dance ..)

Game – I spy with my little eye – something blue ( all colours)

SLOVESA – šarády – předvádíme akci, ostatní hádají sloveso.

Story – Secret birthday message ( slovíčka – the sun, the moon, the house, the boy, the message, shapes, a star, a rock, a cave, a bat, a dog )

2.blok – 1.třída – hra – where is the bear ? počítání, barvy, zvířátka, části domu.

2.a 3.třída – PARTS OF A HOUSE – garage, kitchen, dining room, living room, bathroom, bedroom, kids room . Cvičíme – where are you ? I am in the bedroom. SLOVESA – I sleep in the bedroom, I wash my hands in the bathroom, I eat in the dining room. ( watch tv, play games, read book, cook ) Furniture : bed, bath, lamp, fridge, wardrobe, closet, cupboard, tv.

19.11.

1.blok – kruh v četině, jak se máme. Warm up – game with hands – What’s your name and how are you? My name is ..I am ..

Body parts – head shoulders kneew and toes. Otázky a ukazování – what is it? Touch your..

Song – Everybody sit down ( obměna sloves – everybody lie down, stand up, jump, walk, run, ..)sit down sit down everybody sit down on the floor. Not on the ceiling, not on the door, not on the table, but on the floor.

Freeze game – pohybujeme se a na signál FREEZE se zastavíme a můžeme se rozmrazit jen pomocí otázky – what ‚s your name, what’s your favourite animal, colour.

Učíme se – big, middle, small, up, down.

Jogové pozice – table, chair, roof 🙂

opakování básničky : This is the roof of a house so good..

tvary – triangle, rectangle, square, circle, heart, diamond, star. Big, small

2.blok – co jste dělali o přestávce – na otázku odpovídám YES, NO. Did you run? ( walk, sleep, drink, eat, jump, fight, talk, dance..)

Book – SECRET BIRTHDAY MESSAGE https://www.youtube.com/watch?v=2tlB2KeCLec&t=29s
1.třída

SHAPES – drawing, cutting

2.-3.třída a text This is the roof of a house so good.

WHERE ARE YOU IN THE HOUSE ? – house from the inside – BEDROOM, CHILDREN’S ROOM, BATHROOM, LIVING ROOM, DINING ROOM, GARAGE. CO UŽ UMÍM POJMENOVAT V JEDNOTLIVÝCH POKOJÍCH.

TIP K PROCVIČENÍ:
PODÍVEJTE SE NA ČTENÍ KNIHY SECRET BIRTHDAY MESSAGE ( AUTOR ERIC CARLE MÁ DALŠÍ KNÍŽKY NA YOUTUBE, ZNÁTE JE? NAPŘ – VERY HUNGRY CATEPILLER Z MINULÉHO ROKU? )
POLEPTE SI DŮM ANGLICKÝMI VÝZNAMY 🙂

SEZNAM PÍSNÍ, KTERÉ POUŽÍVÁME :
SUPER SIMPLE SONGS :

HOKEY COKEY

A GREAT CHRISTMAS TREE HUNT

THE BEAR WENT OVER THE MOUNTAIN

EVERY LITTLE CELL

DO YOU LIKE BROCCOLI

CAN YOU CLAP

12.11.


1.blok – warm up + review – song : Hello hello what’s your name – fast, slow, happy, sad, angry, normal.

BODY PARTS. COLOURS. VERBS of movement.

Song : Every body sit down sit down sit down everybody sit down on the floor. Not on the ceiling, not on the door, not on the window but on the floor. ( obměna : everybody run, walk, fly, swim, skip, jump..)

game: Simon says ( hands up, hands down, sit down, lie down, turn around, jump, dance, swim, fly, ..)

SHAPES : circle, square, triangle, diamond, rectangle, oval, star, heart. Andjectives : small, big, middle.

2.blok –
Fairytale – Who is it? a girl, a boy. What is her name? Where does she live? Where does she go?
( Zkrácená verze ) A girl, called Curlylocks, lives with her mum and dad in a house. One Sunday she goes for a walk and comes to a big school – opens the door, goes in a class ( big, middle, small ) In the big one, everything is too big, in the middle class there is no paper, in the small class there she draws something on a table, and falls asleep. Wakes up on Monday and returns back home to her parents.

Nápadně tento příběh připomíná – pohádku Goldilocks and the three bears – můžete si pustit třeba tuto verzi :GOLDiLOCKS and the three bears

1.třída – worksheet – shapes, colours, numbers

2.a 3.třída – worksheet – HOUSE – text – This is the roof of a house so good, these are the walls made out of wood. This is the window that lets in the light, this is the door that shuts so tight. This is the chimney so straight and tall. What a good house for one and all.

INSIDE A HOUSE – living room, bedroom, bathroom, kitchen.

TIP K PROCVIČENÍ:
1.třída: zahrajte si na geometry a hledejte doma všechny : triagles, quares, ovals, circles..etc UDĚLEJTE SI MASÁŽ ZÁD – KRESLETE DRUHÉMU NA ZÁDA TVARY ČÍSLA PÍSMENA A POJMENUJTE JE ANGLIKY.
JAK VYPADÁ VÁŠ DŮM? NAKRESLETE OBRÁZEK A POJMENUJTE CO VIDÍTE. POJMENUJTE SI DOMA POKOJE/ČÁSTI DOMU.
PODÍVEJTE SE NA POHÁDKU O GOLDYLOCKS V ANGLIČTINĚ. ( CO JINÉHO SLEDUJETE V ANGLIČTINĚ? )

5.11.


1.blok
warm up in a circle
Review – things outside the house, inside the house. Things/places in a classroom. School things. Colours Rhyme – Point to the ceiling, point to the floor, point to the window, point to the floor, clap your hands together one two three and show ……to me.
Card game – I HAVE GOT – WHO HAS GOT?
Snack time

2.blok – OUTSIDE in the forest
find three sticks, ask for a string ( String please ) build a house. Put one card with your name and picture inside the house. ( kartičky se školními potřebami – a pen, a pencil case, a ruler..) úkol : najít house, zapamatovat si co je vevnitř, a přinést informaci. např: Vítek has a pen. Kiki has scissors.
učíme se I HAVE GOT, SHE / HE HAS GOT. A školní potřeby.
Letmé připomenutí vánočních koled – We wish you merry Christmas, Mary had a baby, Twinkle twinkle little star.
Lunch song : It’s time for lunch now it’s time to eat we are very hungry it’s pasta soup or meat. Thank you Dita thank you very much. Thank you Dita for preparing our lunch.

TIP K PROCVIČOVÁNÍ :
cvičíme větu : I HAVE GOT A PEN. I HAVN’T GOT A PENCIL. HE / SHE HAS GOT ..

22.10.


1.blok warm up – Hello hello what’s your name. Trochu jsme soutěžili a zopakovali jsme si body parts, colours, school things, things in the classroom. Rhyme/song: Point to the ceiling, point to the floor, point to the window, point to the door, Clap your hands together one two three, find a …….for me. ( opakování slovíček) Halloween topic : a witch, a ghost – a toast, a house – a mouse, a wig – a pig, tho moon – a spoon, a bat – a cat,..
rhyming – Pass the pumpkin all around

2.blok téma: FAMILY – mother ( mummy, mum) father ( daddy, dad), sister, brother, cousin, grandmother ( grandma), grandfather ( grandad, granddad). 1.třída – cutting, glueing.
2.+3. třída A spooky house with a ghost family – drawing, writing. ( house, roof, chimney, door, window, garden, fence, tree) Slovní popis – This is a house. This is a mummy ghost. This is a tree..
3. třída – popis mé rodiny – text

TIP K PROCVIČOVÁNÍ:
CVIČTE I AM PETRA – YOU ARE LUKÁŠ – HE IS PETR – SHE IS MARTA.
POJMENUJTE SI NA FOTKÁCH ČLENY RODINY – JAK SE JMENUJÍ?

15.10.


1.blok Warm up – body parts, verbs, song hokey cokey, colours.

hra – change your place if you have blue / yellow/ red/ ..colour on you.

song – hello hello whats your name – na mnoha způsobů : fast/slow/loud/quiet/happy/angry/sad/normal..

Rhyme: one two three eyes on me, one two eyes on you. Ukazujeme a hledáme : things in my school bag and places in the yurt.

Hra – Looking for a ball – zpíváme : Ball ball where are you, we are passing. Ball ball where are you? Potom se ptáme a hledáme : Have you got the ball?

2.blok
1.třída – práce s pracovními listy – školní potřeby a předložky, barvy. Otázka WHAT IS IT?

2.a 3.třída – popisujeme slovně a písemně školu – This is my school. This is a door, it’s brown, This is my pen, it’s blue.

song: “ I see pen on the table johoho, I see pen on the table johoho, I see pen on the table I would write if I were able, I see pen on the table johoho.“ ( měníme věci a slovesa)

TIP K PROCVIČOVÁNÍ :
1.třída – CO MÁM V BATOHU. JE PERO NA STOLE, POD STOLEM, VEDLE STOLU ? KDE JE TUŽKA?
Ukazujeme a začínáme tvořit věty – THIS IS A TABLE, IT’S BROWN. THIS IS MY PEN. IT’S BLUE. ZKUSTE SI ZAHRÁT NA MODERÁTORY V TV A POPSAT CO VIDÍM KOLEM SEBE A JAKOU TO MÁ BARVU. POZOR NA JEDNOTNÉ A MNOŽNÉ ČÍSLO : THIS IS, THESE ARE..
SPOČÍTEJTE – HOW MANY TABLES/CHAIRS HAVE YOU GOT AT HOME? ..

2.10.


Pokračování: ANIMALS over the MOUNTAIN, FOREST, RIVER, MEADOW.

Opakujeme barvy, body parts, verbs of motion.

1. a 2. třída trénuje věci v batohu a ve třídě. otázka – What is it? Where is it?

3.třída práce s učebnicí – sloveso být, mít a slovní zásoba – věci ve školní brašně a kolem ve třídě.

1.10.


1.blok warm up – song Everybody sit down sit down sit down, everybody sit down on the floor. Not on the ceiling, not on the door, not on the table but on the floor.
Hello hello what’s your name? My name is..
how are you? I’m …
bodyparts
colours ( I spy with my little eye )
song Hokey Cokey
song The bear went over the mountain

2.blok práce a hry s novou slovní zásobou – školní potřeby a věci kolem v jurtě.

1.třída – práce s obrázky – školní potřeby ( rubber, ruler, pen, pencil, crayons, scissors, glue stick, book, pencil sharpener, pencil case )

2.třída – školní potřeby, věci kolem nás – door, window, table, chair, fireplace

3.třída – učebnice Listen and speak 3.- čtení, porozumění, psaní – What is it? Is it a …. It isn’t a … What colour is it? ( věci kolem nás a školní potřeby )

TIP K PROCVIČOVÁNÍ :
UŽ VÁM DĚTI DOMA ZAZPÍVALY PÍSNIČKU EVERYBODY SIT DOWN? nebo HELLO HELLO WHAT’S YOUR NAME?
ŠKOLNÍ POTŘEBY – pojmenujete si je, CO MÁM V BATOHU?

3. blok: předparlamentní setkání s novými školáky o tom, co je to parlament, jak probíhá a sdílení toho, jak se mám  ve škole, co mě trápí a těší.  Hra na fotografa a foťák

24.9.


1.blok warm up – what’s your name and how are you?
head shoulders knees and toes

song Hokey Cokey

verbs of motion – game Simon says – jump, run, walk, sit dow, stand up, dance, turn around, swim, fly, touch your…

2.blok – témata – ANIMALS, COLOURS, COUNTING, VERBS OF MOTION – tvoření TOTEMU s našimi silovými zvířaty

song The bear went over the mountain

CHALLENGE NA DOMA – 21 denní výzva ve stylu “ modrého života „

TIP K PROCVIČOVÁNÍ :
UMÍTE SPOČÍTAT VŠECHNY PRSTY NA RUKOU, NOHOU, NEBO KOLIK MÁTE UŠÍ, OČÍ .. cvičíme HOW MANY.. HAVE YOU GOT?
UMÍTE HRU SIMON SAYS? ZAHRAJTE SI JI DOMA

10.9.


1.blok warm up WHAT’S YOUR NAME? HOW ARE YOU?
rhyme – head shoulders knees and toes
Faces – emoticons 🙂

2.blok podepisování desek. téma : ANIMALS + POWER ANIMAL

2.+3.třída – I can jump/ swim/ run/ fly
slovní zásoba : místa v zázemí
TIP K PROCVIČOVÁNÍ
ČÁSTI TĚLA : ZPÍVEJTE SI PÍSNIČKU : HEAD SHOULDERS KNEED AND TOES – POMALU A RYCHLE.
PROCVIČTE SI ZVÍŘATA NA FARMĚ A V LESE. AT’VÁM DĚTI V OBLIČEJI UKÁŽÍ JAK SE MAJÍ A ŘEKNOU ANGLICKY 🙂

3. blok: komunikační dovednosti, živly, rytmus, sešity, první úkol.

3.9.


1.-3.TŘÍDA DOPOLEDNÍ JURTA
1.blok
FIRST DAY – WE ARE READY 🙂 Seznámili jsme se s celou novou skupinou dopoledních angličtinářů, s jurtou a pravidly – která jsme si sepsali na papír. Zazpívali jsme si písničku a tím se naučili představovat se :
/hello hello what’s your name what’s your name what’s your name. /2x
/ My name is …. /

Zahráli jsme si hru MONSTER – “ Monster monster are you hungry? „
Naučili jsme se pár emocí – I am fine, good, great, happy, superduper, bad, tired, bored, sad.
a cvičili věty : Girls are happy. Boys are fine..

2.blok
procvičili jsme si COLOURS

A zahráli hru DETECTIVES AND SPIES.

Venku pak jsme si pojmenovali místa v zázemí – Big and small yurt, teepee, main fire, oven, toilet, playground, swing, forest, office/veranda, seed/flower bed, football pitch, gate.

I zahráli jsme si intuitivní hru, při které jsme cvičili otázku :
CAN I GO TO …THE PLAYGROUND, TOILET etc.. 


TIP K PROCVIČOVÁNÍ :
POJMENOVÁVEJTE SI DOMA BARVY, POČÍTEJTE A PROCVIČUJTE WHAT’S YOUR NAME? MY NAME IS … 

 

3. blok: První středa v novém roce je tady! Společně se přivítáme, představíme, budeme hrát hry na vzájemné oťukávání a kde se nacházíme. Rozdáme si barevné sešítky od Lemniskáty, do kterých si v průběhu roku sem tam něco zaznamenáme. Hudebně i tématem se pověnujeme blížící se podzimní rovnodennosti, inspirací nám i letos bude Zpěvník ZeMě.