STŘEDA 2020/21

úkoly od Majdy na středu 11.11. a 18.11.

ÚKOL č.1: Vytvoř masku jakéhokoliv divokého zvířete. Použij k tomu obyčejnou papírovou tašku z obchoďáku a případně další materiál. Nahraj fotku do úložiště a připoj podpis. Hezké by bylo vidět se v maskách na příštím online. Můžeme hádat, kdo je jakým zvířetem.

ÚKOL č. 2: Stránka do nově vznikajícího školního časopisu. Poněvadž lítá koronavirus a nemůžeme se naživo věnovat divadlu, napadlo nás vytvořit v tomto mezidobí časopis. Na příště prosím vytvořte 1 stranu formátu A3…Čemu bych se v životě rád věnoval..čím chci být a co pro to můžu udělat.. může to být krátký text s ilustrací nebo komiks…fantazii se meze nekladou. Ke kreslení a psaní použijte nejlépe tužku, pero, propisku nebo fixy, tuš a tenký štětec. Pokud můžete nafoťte a pošlete do úložiště. Podepište nebo případně přiložte poznámku Jednotlivé stránky PROSÍM NEVYHAZUJTE A SKLADUJTE ! Budou potřeba na naskenování a grafické úpravě.

ÚKOL č. 3: Zkuste vymyslet název našeho časopisu.

7.10.

Dnes jsem se stala na dopoledne průvodkyní dětí, které chodí do ZeMě ve středu a užila si s nimi dílek důkladné přípravy na plánované představení. Přinesla jsem několik jazykolamů, zkusili jsme rozehrát krátké etudy a snažila jsem se přispět v procesu hledání charakterů hlavních rolí a při konkurzu.
Překvapilo mne, kolik máme pohybově nadaných dětí, jak se některé zprvu nesmělé děti odvážně zapojily, jak mají školáci dobrou paměť „na hlášky“, že máme mezi sebou schopné ilustrátory budoucích plakátů….a jak byl celý proces dynamický, velmi kreativní a kolik přinesl výsledků. Super! Petra
Uj, divadelní středa, to je teda.
Všichni prožíváme, že naše jurtová divadelní společnost nabírá konkrétní tvář. Minulou středu jsme vybrali film Zootropolis, který se stane předlohou pro náš divadelní počin. Dnes jsme měli Petru Kasovou jako záskok místo Káči. Cestou do školy jsme nechali budoucí herce vyřádit na hřišti, a pak jsme dorazili do jurty. Očekávání castingu je silně ve vzduchu. Máťa a Noe v rolích režisérů a my s Majdou v rolích síly, která pomáhá udržet castingu chtivých dětí na uzdě. Uděláme kruh a zde si trošku rozebereme dějovou linku a postavy. Zootropia-utopia-utopie…. utopický svět zvířat, ve kterém spolu žijí masožravec vedle býložravce. Pak jdeme na Judy a společně hledáme, jaká je a jaké jsou její hlavní přednosti. „Už bude ten casting?“ slyšíme od dětí.  Potom si ještě rozebereme Nicka a jeho postavu. My s Majdou zjišťujeme nevídaný rozměr situací a myšlenek, který nabízí děj tohoto animáku.
Jo a jdeme na casting. Děti se pouští do akce a už vznikají první etudky a všechny to baví a je vidět, kdo má film nastudovaný a kdo to viděl v polospánku. Režiséři si dělají poznámky ke každému castingu. Je to jízda!
Uf, poslední scénky s lenochodem Bleskem a my jdeme na oběd. Po obědě vyhlášení hlavních rolí ve spolupráci s režiséry a hlasováním všech přítomných, následně dolaďování toho, jak bude vypadat na příští setkání. Opouštíme divadlo a začíná malba obrazu pro jednoho nejmenovaného průvodce, který je legendou a brzy bude mít kulatinu a slušný řez stoletím.
Dnešní sociální soužití proběhlo na velmi slušné úrovni, až na pár malých nedorozumění, které se podařilo rychle a prakticky vyřešit ke vší spokojenosti (věříme:) ).
Amon a Eliot se dnes spontánně rozhodli, že si zkusí putovní skupinu, kde si to náležitě užili.
Divadlu Zdar.
Wáclav a Majda

První divadelní středu jsme se přivítali na nádraží, zjistili jsme, kdo je kdo, přivítali jsme nové školáky mezi sebou. Na kamenných schodech, které slouží trochu jako hlediště, jsme se nasvačili a potom jsme si povídali, jaké kdo má rád divadlo a kdo v jakém divadle už hrál a jaká by byla naše role snů. Divadlo však není jen o hraní. Povídali jsme si o dalších profesích a co koho baví – režisér, zvukař, osvětlovač, maskér, kostymér, scénárista, dramaturg, nápověda atd.

Potom přišel kvíz, kdy každý dostal kousek listu stromu a bylo třeba dát 3 různé listy zas dohromady, což se povedlo a vznikly nám 3 skupinky které jejich členové po chvíli akceptovali – každá skupinka měla za úkol beze slov ostatním odehrát scénku, která mohla být z jejich prázdninových dobrodružství, tak aby ostatní poznali, co hrají. Všechny scénky byly povedené a ohromně  zábavné a skoro všechno se nám podařilo až na detaily uhodnout.
Cestou jsme se pak zastavili u lesního divadla a tam jsme si zopakovali a upřesnili školní pravidla pro nově příchozí děti i pro Wáclava, který se letos posunul do školy ze školky.
Pokračovali jsme do zázemí, kde po výdechu nás čekal dobrý oběd.
Po další pauze jsme ještě na chvíli zapluli do úvah o divadle. Stejné skupinky jako ráno daly hlavy dohromady a přečetly si několik vět, z nichž každá říkala o divadle něco jiného. Napřed si každý vybral za sebe, co mu nejvíc sedí, potom každá skupinka vybrala svého favorita a nakonec jsme se v kruhu shodli, že „V divadle jde o to, aby měl divák pocit, že se to děje jemu samotnému“ (což je parafráze citátu filmové režisérky Agnieszky Holland)
Ještě bylo oblíbené „divadlo tě vezme do jiného světa“ a „divadlo je zábava, která jde vidět a slyšet“
 Vylosovali jsme hodem mince, že tuto středu uklízí kluci a dál se střídají po týdnu s holkami. Po úklidu byl pomalu čas jít. Udělali jsme závěrečný kruh se sdílením, co koho bavilo.
Některé děti se už moc těší, až začneme nacvičovat novou hru, prosíme tedy ať se všichni zamyslí nad oblíbeným příběhem – knížkou, divadlem, filmem, který by je bavil a příště zkusíme vybrat, co by se nejvíc hodilo pro naši skupinku.
Prosíme, aby noví žáčci Amon a Elliot měli každý svůj batoh – budeme se spolu učit opečovávat každý své věci 🙂
Příště krom výběru kousku k nacvičení vytvoříme náš vlastní pozdrav a taky možná najdeme jméno našeho divadelního souboru :)))
Káča, Majda a Wáclav se těší na další dobrodružné zážitky s dětmi

Napsat komentář