STŘEDA 2020/21

10.2.

Dnes jsme si pořádně užili požehnání únorového sněhu a vyřádili jsme se na bobech, sáních a sedácích, skoro až do oběda.
Pak jsme si chvíli v kruhu povídali o scénáři a důležitosti různých scének – vypadá to, že pro děti jsou veledůležité různé detaily, tak to na velké zkracování nevypadá 🙂 vyzkoušeli jsem si scénku se sousedy a do ní na prosbu dětí zakomponovali reálné mobily, ovšem ukázalo se, že nejlepší bude, když se použijí jen jako 🙂 Mezitím se v dílně s Wáclavem vyrábělo fenkovo auto a parádní obří kobliha vyztužená přehmatávacím madlem pro kutáleče.
Sněhu jsem využili i po obědě na natočení scénky odlévání zmrzlin pro křečky z fenkových  sněhových stop. Na to jsme si připravili “ zmrzlinu z „modelínového“ těsta z mouky, soli, oleje a vody, do které jsme přidali nastrouhaný červený pastel a věřte nevěřte, vypadalo to jako jahodová zmrzka – mnohé jsme museli dost brzdit, aby neochutnávali 🙂 nu a přitom se nám odkryly triky potravinářského průmyslu 🙂 Nakonec jsme si ještě připravili scénku „nemocnice“ se zdivočelými zvířaty
Děkujeme Ditě za záskok za Majdu!
Příště se pokusíme pustit něco z natočeného na plátně v pozadí a zároveň děj v popředí -aby si kombinaci promítání a živého hraní děti líp představily a přožily. A uvidíme, co nakonec použijeme. Budeme si taky hrát s emocemi a jejich vyjádřením pohybem, napětím v těle a grimasami.
Káča Václav, Dita a Majda z povzdálí

3.2.

Poté, co jsme se zdárně všichni sešli v zázemí, jsme se vydali přes rokli bahýnkem a listím na „cvičiště“ – plácek s hrazdou, lavičkou, lanem a ještě pár atrakcemi v hloubi lesa. Tam proběhl organický tělocvik a svačinkování. Po návratu do jurty jsme během kruhu hlavně řešili, zda je lepší texty mít napsané a přesně se jich držet nebo si dát svobodu vyjadřovat se vlastními slovy. Někteří se chtěli přesně držet textu předlohy, a tak jsme se dohodli, že ti, kdo to zvládnou, můžou, ostatní si to zjednoduší. Potom dílenská partička šla s Wáclavem vyrábět obří koblihu a záchod a s Majdou a Káčou děti nacvičovaly několik dalších scének – paní Vydrová na policejní stanici, scéna v muzeu a po obědě ještě návštěva u pana Mančase a jeho zdivočení a honička, Gazell na podiu. Mezitím taky vzniklo pár plakátů a odehrálo se několik klání Bengu. Povětšinou ti, kdo zrovna nehráli konkrétní roli, pomáhali s „křovím“ a kulisami.
Tož se nám náš divadelní kousek s filmovými prvky pomalu skládá jako puzzle a pomalu si začínáme představovat naši produkci ve výsledku.
Příště během venkovního ranního bloku zkusíme natočit pralesní honičku v lese a na našem plácku scénky z policejního cvičiště. Budeme dodělávat masky křečků a vlků a taky zkusíme prožívat a vyžívat se v různých emocích našich postav.
Těšíme se na pokračování,
Káča, Majda a Wáclav

27.1.

Dnešní den jsme si velice užili. Od rána byla naše partička sladěná, tak vše hezky plynulo. Po ránu jsme šli do lesa na tábořiště, kde jsme si dali malou svačinku. Napadl ještě sníh. To bylo to moc pěkné!
Pak jsme se vrátili do jurty, kde jsme po krátké poradě v kruhu, skočili na dodělávání kostýmů a masek. Jurta se úplně kompletně proměnila v divadelní dílnu. Oběd přerušil naši tvorbu a taky nám naznačil, že bude již čas na hraní scének. Po polední pauze jsme uklidili ten výbuch po dílně a děti se převlékly do masek a začaly nacvičovat scénky.
Prví začal Máťa jako vypravěč a pak scénka s Žofkou M., Julčou, Máťou a ostatními dětmi. Majda vše filmovala, tak se máte na co těšit Až bude čas, pošleme odkaz, kde videa najdete.
Závěrečná scénka patřila Panu velkému, tedy Frantovi, který byl dnes ve středeční škole naposledy.
Bylo to fajn a příště budeme pokračovati ve výrobě kostýmů, rekvizit, audio-video kulis a dalšími scénkami. Wáclav

20.1.

Dnes jsme jen Wáclav a Majda.
Po příchodu dětí z Prahy jsme se po chvilkové nevoli (nechtělo se jim jít do lesa, že jsou unavení z cesty do školy) vydali do lesa. Chodíme teď do divočáčích lázní, kde je to skvěle ukryté. Zde jsme si rozdělali oheň. Kluci Máťa, Noe, Franta, Bertík a Kašpi se semkli a vytvořili si základnu kousek nad tábořištěm. Holky pod nimi. Po chvilce začalo docházet k malým šarvátkám, když kluci začali na holky házet sníh. Nelíbilo se to hlavně Mie, Žofce M., Julče, Anežce, Áně. Wáclav kluky i holky vyzval, aby s ním šli dělat arénu a to se nakonec stalo. Vyčistili jsme prostor a v listí nakreslili kruh. Začaly zápasy podle pravidel. Nakonec nás to všechny, kluky, vtáhlo. Noe se při jedné prohře urazil a odešel stranou, ale po promluvě se z něj ukázal nejrychlejší běžec.
Po příchodu do školy nastala silná situace kolem Máti a holek, tak jsme zasáhnout a pozměnit kvůli tomu program. Wáclav si s Máťou promluvil a nakonec jsme se v klidu vrátili k divadlu. Tvořili jsme kostýmy a plakáty. Po obědě jsme se pustili do přehrávání scének a už jich je alespoň 6 – 8. Bylo to moc fajn. Na závěr jsme udělali scénku, kde je párty s Gazel a to kompletně uvolnilo atmosféru. Uklízíme jurtu a pražští se vydávají domů, my douklidíme školu a hurá domu. Ufff. W.

6.1.

Dnes byla první středa v tomhle roce, tak jsme se v něm patřičně přivítali, vyřádili jsem se v divočáčích lázních. I sníh nám přál a malinko začal padat, když jsme se vraceli z lesa do zahřátéh jurty.
Rozdělili jsme se na 3 skupinky – v dílně se s Wáclavem vyráběly obří nanuky, v jurtě s Majdou jako součást projektu školního časopisu se vyráběly novinářské průkazy a další skupinka s Káčou dotvářela scénář a cvičila několik scének z divadla.
Odpoledne jsme si odehráli, co dosud máme nazkoušeno a je vidět, že zdárně směřujeme k realizaci.
Rozebírali jsme potom kostýmy, co kdo ke které postavě má, prosíme o donesení příští týden, ideální by bylo kdyby tyhle kousky mohly v jurtě zůstat a mohli jsme je kdykoli vytáhnout.
Judy: modré leginy, uši na kapuce od mikiny – Žofka
          reflexní nebo žlutá vesta, policejní kostým i s čepicí – Beri,
         mrkvička – vyrobí Mia
Nick: zelené tričko ideálně s límečkem?,
          modrá kravata – Bertík, červené kalhoty, vyrobit ocas,
Starosta: něco žlutooranžového – Anežka, kravata – Bertík/Máťa
Skopová: svetr bílý chlupatý, bílá čepice s bambulí, – Tigra, rukavice ovčí – Žofka M., bílé leginy – Anežka
Bogo: rohy na beranici -? Noe, čepice „policajtská“ černomodrá – Tammík
Táta: Vypravěč – montérky, králičí uši  vyrobit – Máťa
Máma: Julča – maminkovské
Paní Vydrová: kostkovaná košile, pletená „sukně“ fialová „kabelka“, fotka rodiny – Žofka R.
Fenek: vyrobit uši, sluneční brýle, něco na slona- škraboška s chobotem -Maruška
Dcera pana Velkého: svatební šaty – Beri, vlčka – Maruška
Slonice: šedý overal, chobot a uši – Anežka
Hippík v joga centru: oranžová chlupatá vesta, legíny -Tammík
Vlci: šedivá barva – tepláky a mikina, sako, co kdo má
Gazel: růžový bikini – Mia
Lenochod: černé kalhoty, zelený triko, kravata – Mia
Priscla: růžový vlasy (pramínek umělý – Maruš, Anež, Mia, (Noe za Pippu) – slíbili, že se podívají po svých
Sousedi: jogging souprava – Anežka, Mia
Křečci: škrabošky s ouškama – vyrobíme ve škole

18. 11. a 25. 11.

Dnes jsme se zase šťastně setkali ve škole naživo, radost byla veliká na všech stranách!

V on-line čase jsme důkladně probrali témata skrytá v příběhu a ten teď pomalu, ale jistě začínáme ztvárňovat.

Obsadili jsme většinu rolí tak, aby ti kteří se chtějí ukázat, měli nějaké to své sólo a ti, kdo po tom úplně netouží, užili hraní kolektivních scének. Zatím to vypadá, že jsou všichni spokojeni.

Zkusili jsme si scénky u slona zmrzlináře. Nick s fenkem prodává nanuky křečkům a výslech u pana Velkého. Prosíme děti, které se ujaly větších rolí, aby se opravdu důkladně seznámily s jejich charakterem i obsahem a nějak po svém se naučily gró svých textů.

Po obědě jsme se taky vrátili k vznikajícímu školnímu časopisu. Děkujeme všem, kdo svůj příspěvek už přinesli. Sběr příspěvků pokračuje i nadále.( komiks, příběh, reportáž, hádanky a luštěnky, obrázky/fotky vlastní tvorby vše vítáno 🙂

Dnes jsme se společně ještě jednou podívali na film Zootropolis, který je předobrazem naší tvorby.

Záměrem bylo, aby si každý uvědomil co a kdy hraje.

Obsadili jsme zbylé role a každý vytvořil  storyboard tzn. nakreslil a popsal scénu, ve které je aktivním hercem. Pomalu dáváme celý kousek dramaturgicky dohromady. Těšíme se na pokračování příště!

Majda, Waclav a Kačy

úkoly od Majdy na středu 11.11. a 18.11.

ÚKOL č.1: Vytvoř masku jakéhokoliv divokého zvířete. Použij k tomu obyčejnou papírovou tašku z obchoďáku a případně další materiál. Nahraj fotku do úložiště a připoj podpis. Hezké by bylo vidět se v maskách na příštím online. Můžeme hádat, kdo je jakým zvířetem.

ÚKOL č. 2: Stránka do nově vznikajícího školního časopisu. Poněvadž lítá koronavirus a nemůžeme se naživo věnovat divadlu, napadlo nás vytvořit v tomto mezidobí časopis. Na příště prosím vytvořte 1 stranu formátu A3…Čemu bych se v životě rád věnoval..čím chci být a co pro to můžu udělat.. může to být krátký text s ilustrací nebo komiks…fantazii se meze nekladou. Ke kreslení a psaní použijte nejlépe tužku, pero, propisku nebo fixy, tuš a tenký štětec. Pokud můžete nafoťte a pošlete do úložiště. Podepište nebo případně přiložte poznámku Jednotlivé stránky PROSÍM NEVYHAZUJTE A SKLADUJTE ! Budou potřeba na naskenování a grafické úpravě.

ÚKOL č. 3: Zkuste vymyslet název našeho časopisu.

7.10.

Dnes jsem se stala na dopoledne průvodkyní dětí, které chodí do ZeMě ve středu a užila si s nimi dílek důkladné přípravy na plánované představení. Přinesla jsem několik jazykolamů, zkusili jsme rozehrát krátké etudy a snažila jsem se přispět v procesu hledání charakterů hlavních rolí a při konkurzu.
Překvapilo mne, kolik máme pohybově nadaných dětí, jak se některé zprvu nesmělé děti odvážně zapojily, jak mají školáci dobrou paměť „na hlášky“, že máme mezi sebou schopné ilustrátory budoucích plakátů….a jak byl celý proces dynamický, velmi kreativní a kolik přinesl výsledků. Super! Petra
Uj, divadelní středa, to je teda.
Všichni prožíváme, že naše jurtová divadelní společnost nabírá konkrétní tvář. Minulou středu jsme vybrali film Zootropolis, který se stane předlohou pro náš divadelní počin. Dnes jsme měli Petru Kasovou jako záskok místo Káči. Cestou do školy jsme nechali budoucí herce vyřádit na hřišti, a pak jsme dorazili do jurty. Očekávání castingu je silně ve vzduchu. Máťa a Noe v rolích režisérů a my s Majdou v rolích síly, která pomáhá udržet castingu chtivých dětí na uzdě. Uděláme kruh a zde si trošku rozebereme dějovou linku a postavy. Zootropia-utopia-utopie…. utopický svět zvířat, ve kterém spolu žijí masožravec vedle býložravce. Pak jdeme na Judy a společně hledáme, jaká je a jaké jsou její hlavní přednosti. „Už bude ten casting?“ slyšíme od dětí.  Potom si ještě rozebereme Nicka a jeho postavu. My s Majdou zjišťujeme nevídaný rozměr situací a myšlenek, který nabízí děj tohoto animáku.
Jo a jdeme na casting. Děti se pouští do akce a už vznikají první etudky a všechny to baví a je vidět, kdo má film nastudovaný a kdo to viděl v polospánku. Režiséři si dělají poznámky ke každému castingu. Je to jízda!
Uf, poslední scénky s lenochodem Bleskem a my jdeme na oběd. Po obědě vyhlášení hlavních rolí ve spolupráci s režiséry a hlasováním všech přítomných, následně dolaďování toho, jak bude vypadat na příští setkání. Opouštíme divadlo a začíná malba obrazu pro jednoho nejmenovaného průvodce, který je legendou a brzy bude mít kulatinu a slušný řez stoletím.
Dnešní sociální soužití proběhlo na velmi slušné úrovni, až na pár malých nedorozumění, které se podařilo rychle a prakticky vyřešit ke vší spokojenosti (věříme:) ).
Amon a Eliot se dnes spontánně rozhodli, že si zkusí putovní skupinu, kde si to náležitě užili.
Divadlu Zdar.
Wáclav a Majda

První divadelní středu jsme se přivítali na nádraží, zjistili jsme, kdo je kdo, přivítali jsme nové školáky mezi sebou. Na kamenných schodech, které slouží trochu jako hlediště, jsme se nasvačili a potom jsme si povídali, jaké kdo má rád divadlo a kdo v jakém divadle už hrál a jaká by byla naše role snů. Divadlo však není jen o hraní. Povídali jsme si o dalších profesích a co koho baví – režisér, zvukař, osvětlovač, maskér, kostymér, scénárista, dramaturg, nápověda atd.

Potom přišel kvíz, kdy každý dostal kousek listu stromu a bylo třeba dát 3 různé listy zas dohromady, což se povedlo a vznikly nám 3 skupinky které jejich členové po chvíli akceptovali – každá skupinka měla za úkol beze slov ostatním odehrát scénku, která mohla být z jejich prázdninových dobrodružství, tak aby ostatní poznali, co hrají. Všechny scénky byly povedené a ohromně  zábavné a skoro všechno se nám podařilo až na detaily uhodnout.
Cestou jsme se pak zastavili u lesního divadla a tam jsme si zopakovali a upřesnili školní pravidla pro nově příchozí děti i pro Wáclava, který se letos posunul do školy ze školky.
Pokračovali jsme do zázemí, kde po výdechu nás čekal dobrý oběd.
Po další pauze jsme ještě na chvíli zapluli do úvah o divadle. Stejné skupinky jako ráno daly hlavy dohromady a přečetly si několik vět, z nichž každá říkala o divadle něco jiného. Napřed si každý vybral za sebe, co mu nejvíc sedí, potom každá skupinka vybrala svého favorita a nakonec jsme se v kruhu shodli, že „V divadle jde o to, aby měl divák pocit, že se to děje jemu samotnému“ (což je parafráze citátu filmové režisérky Agnieszky Holland)
Ještě bylo oblíbené „divadlo tě vezme do jiného světa“ a „divadlo je zábava, která jde vidět a slyšet“
 Vylosovali jsme hodem mince, že tuto středu uklízí kluci a dál se střídají po týdnu s holkami. Po úklidu byl pomalu čas jít. Udělali jsme závěrečný kruh se sdílením, co koho bavilo.
Některé děti se už moc těší, až začneme nacvičovat novou hru, prosíme tedy ať se všichni zamyslí nad oblíbeným příběhem – knížkou, divadlem, filmem, který by je bavil a příště zkusíme vybrat, co by se nejvíc hodilo pro naši skupinku.
Prosíme, aby noví žáčci Amon a Elliot měli každý svůj batoh – budeme se spolu učit opečovávat každý své věci 🙂
Příště krom výběru kousku k nacvičení vytvoříme náš vlastní pozdrav a taky možná najdeme jméno našeho divadelního souboru :)))
Káča, Majda a Wáclav se těší na další dobrodružné zážitky s dětmi

Napsat komentář