Pondělní angličtina, květen-červen 2020

Zápis škola 1. 6. 2020

Dnes jsme se sešli opět u srubu, děti velice toužily jít k řece a moc se jim nelíbilo, že mají jít do lesa. Nakonec jsme tedy vyrazili do lesa do malé rokle, kde tentokrát děti úplně samy rozdělaly oheň a staraly se o něj.

Začali jsme s novou látkou, předložkami. Děti dostaly kartičky, kde byly vytištěné předložky a měly se samy po lese rozmístit tak, aby to bylo správně.

Pak měl Ben připravenou se staršími hru a mladší děti se rozhodly, že mě budou dnes učit angličtinu 🙂 Bylo to velmi zajímavé nosily různé předměty, co našly po lese a ptaly se mě what is it? Klárka potom vymyslela ještě What am I doing, takže rázem všichni lezli na stromy a houpali se a ptali se, mě co dělají 🙂 Potom jsme si ještě zahráli hru, co máme na sobě a naučili jsme se spoustu nových slovíček  jako náušnice, řetízek na krku, náramek apod.

Dopoledne v lese uteklo velice rychle a vydali jsme se do zázemí na oběd.

Po obědě nás tentokrát čekalo tvoření lesních panenek a panáčků, které děti velmi chytlo. Panenky a panáčci byly opravdu originální a děti si s nimi hrály ještě po cestě zpět ve vlaku.

Dita Ptáčková

 

Zápis škola 25. 5. 2020

Ráno jsem ve vlaku s dětmi zopakovala písničku Happy Birthday. Náladu nám trochu kazil déšť, který jsme pozorovali z okna. Děti si začaly hromadně stěžovat, že nemůžou jít do lesa, protože prší a oni zmoknou, jelikož nemají oblečení do deště. Nakonec jsme do lesa přece jen vyrazili, déšť ustal a všichni měly lepší náladu. Šli jsme tentokrát do malé rokle, abychom to měli blízko do zázemí. Déšť nás ale překvapil znovu, dříve než jsme ho čekali. Stihli  jsme si ale zahrát hru na smysly tentokrát chuťové, kdy Ben na jedné straně rokle řekl dětem jednu z chutí, které jsme probírali (bitter, sweet, salty, spicy, sour) a jen ten, kdo věděl o jídle nebo potravině, která by chutnala tou chutí, kterou Ben řekl, mohl jít na druhou stranu rokle.

Zatímco jsme hrály hru, Jana zapálila svíčku na narozeninových muffinkách, které upekla Beátka. A pak už nic nebránilo tomu, abychom Benovi zazpívali Happy Birthday a předali mu náš dárek, který jsme vyráběli. Knížku z obrázků a vzkazů, které děti vytvořily. Ben byl opravdu dojatý a velice mile ho to překvapilo. Za chvíli si ale děti začaly stěžovat, že je jim zima a nemají nic teplejšího na sebe.  Vydali jsme se tedy do zázemí, přes malou rokličku jsme tam byly za pár minut.

V jurtě jsme pokračovali se smysly tentokrát s čichem. Děti čichaly k různému koření a popisovaly, jak jim voní. Poté jsme se rozdělili a starší děti s Benem šly pracovat ven na terasu a my jsme s mladšími obkreslovali jeden druhého a vybarvovali a popisovali různé části těla.

Po obědě na chvíli vysvitlo sluníčko a přestalo pršet. Vyrazili jsme tedy do lesa, vyrábět avizovaný hmyzí hotel. Některé děti se rozhodly ho nechat v zázemí a některé si ho vzaly domů. Ale do výroby se zapojily opravdu všichni. Po úklidu jurty nám ještě zbyl čas venku na ocáskovanou, která sklidila nečekaný úspěch. Potom už byl čas se rozloučit a vyrazit na vlak. Těšíme se na příští pondělí, kdy budeme moct zas být celý den venku.

Dita Ptáčková

 

Zápis škola 18. 5. 2020

Dnešní den  byl opět fantastický. Ráno jsme spolu s Benem na hřišti potkali s dětmi, které dovezli rodiče a hned jsme zamířili do lesa, kde jsme se potkali s partičkou z Prahy, která jela vlakem. Po delší době jsme mezi námi opět přivítali Huga to bylo radosti 🙂

Na rozcvičení jsme si tentokrát zahráli Simon says. Pak už jsme se vydali na cestu na svačinkové místo. Jenda, Johan, Žofka R. a Tammík hned zrána začali hledat housenky a jiná zvířátka do svých krabiček. Měla jsem tentokrát připravené tvoření o housenkách a motýlech v angličtině, ovšem děti tentokrát nasbíraly pavouky. No, takže napříště abych vymyslela něco pavoučího 🙂

Zopakovali jsem z minula sharp, long, short, rough apod. Děti měly tentokrát najít v lese věci a popsat je. Začaly jsme se věnovat novému tématu a to smysly – Senses. Po lese jsme schovali obrázky oči – eyes, nos – nose, uši – ears, ruce – hands, pusa – mouth. Hledačka měla velký úspěch, potom už jsme se věnovali popisování smyslů. A u chutí jsme i pár věcí ochutnali (hroznové víno, jablko, apod)

Já jsem s menšími dětmi vyráběla Butterflies – motýlkové tvoření. Spontánně se přidaly i další starší děti. Jediného Jendu se nám nepodařilo dnes nijak zaujmout a celý den se staral o svoje housenky a pavouky a byl tím zcela pohlcen 🙂

Čas utekl strašně rychle a najednou už byl čas jít do zázemí. Starší děti tentokrát měly málo svačiny a už v před 11 hodinou si stěžovaly, že mají velký hlad. Rozdělili jsme se tedy s nimi o zeleninu, chléb a jablka.

V zázemí jsme snědli oběd, rozloučili se s Benem, a protože má příští pondělí narozeniny malovali jsme mu všichni obrázky, ze kterých uděláme narozeninovou knížku a příští týden mu zazpíváme narozeninovou písničku. Holky se nabídly, že prý doma něco upečou, tak uvidíme. Každopádně, děti byly opravdu nadšené a obrázky malovaly s chutí (kromě Jendy, kterému přišli housenky zajímavější 🙂 což chápu). Obrázky jsou opravdu moc krásné, starší děti mu i něco napsaly v angličtině. Je fajn vidět, jaký si děti k Benovi vytvořily krásný vztah.  Tentokrát jsme hmyzí hotel z plechovek nestihli, tak příští týden. Byl už čas vyrazit na vlak do Prahy. Rozloučili jsme se s partičkou, co zůstává v zázemí a vyrazili na vlak a už se moc těšíme na příští týden.

Dita Ptáčková

 

Zápis škola 11. 5. 2020

Sešli jsme se již podruhé u srubu a hned vyrazili na naše svačinkové místo k ohništi. Byla jsem teda dětmi hned zkraje poučena, že svačinkové místo říkají prťata ve školce, což přece školáci nejsou. Takže jsme se nakonec shodli na anglickém snack spot 🙂

Holčičky tentokrát trošku brblaly, proč musí jako chodit do kopce a v lese? Skupinu vedl Jenda s Tamikem a Žofkou R. kterým jsme museli trošku zvědomit pravidlo o čekání na zbytek skupiny a průvodce u rozcestí. V půlce cesty jsme opět zopakovali Scavenger hunt, takže se dětem už šlapalo lépe a než jsme došli k ohništi, všechno už našly.

Minulý týden jsme Bena zasvětili do naší české tradice opékání buřtíků, Ben ještě nikdy buřt neopékal a celkově byl z minulého putování lesem nadšený možná ještě víc než děti 🙂 Takže si tentokrát přinesl buřt a Tim s Matouškem ho zasvětili, jak si má buřt správně řezat 🙂

Jenda, Žofka R., Johan a Tammík se staly na celý den nerozlučnou čtyřkou. Po cestě našli housenky, takže velmi rychle snědli svoje svačinky a v krabičkách udělali housenkám domečky a celý den se o ně starali a pozorovali je, čehož jsme využili a představili jim housenku a celý její životní cyklus v angličtině. I tentokrát jsme zírali, jak ta naše partička vyrostla, už jsme nemuseli řešit žádné holčičí spory typu, kdo s kým ka a neka, ale naopak všechny holky si spolu rozuměly a nedělaly žádné rozdíly, kdo je druhák, kdo třeťák a podobně. Tim a Matoušek si tentokrát hodně povídali s Benem a po cestě zpět se na Bena pověsila Anežka a Anemiek a už ho nepustily 🙂 Bylo to fajn, Ben neumí česky tak se děti musí vždy snažit se vzájemně dorozumět.

Rozárka M. a Rozárka T si dnes hodně rozuměly, a protože Rozárka T je velmi zanícená hrát všechny hry, strhla tentokrát druhou Rozárku, aby se účastnila s námi, neboť Rozárka M. bývá ke společným hrám zdrženlivější.

Po opékačce a svačince jsme pokračovali ve smyslech a hledali věci které jsou ostré (sharp), lehké (light), těžké (heavy), dlouhé (long), krátké (short) kulaté (round), měkké (soft) tmavé (dark) atd

Pak už byl najednou čas se vydat do zázemí na oběd, po cestě jsme si ještě zahráli oblíbenou duck duck goose hru a do zázemí dorazili těsně před velkým slejvákem, který nás nakonec zahnal do jurty.

V jurtě jsme opakovali body parts, zahráli si twister a Žofka s Jendou, Tamikem a Johankem si prohlíželi encyklopedii o lidském těle

Venku byl velký slejvák, když byl čas jít, nikdo kromě Rozárky T. si nevzal pláštěnku, asi není moc cool 🙂 Ale přece jen po cestě a při čekání na rodiče jsme všichni úplně zmokli, přišla za námi paní, co bydlí naproti hřišti a dala nám deštník, máme si ho prý nechat v jurtě 🙂 Zvala nás i k nim alespoň na schody pod střechu, to jsem však odmítla, ale je fajn vidět, že dobří lidé tu jsou stále.

Byl to opět krásný den a všichni jsme si ho moc užili a těšíme se na příště

Dita Ptáčková

Zápis škola 4. 5. 2020

Dnešní den byl opravdu fantastický. Sešli jsme se po 7 týdnech. Mimo zázemí s vidinou celého dne stráveného v lese.

Vyrazili jsme svižným krokem nejkratší cestou do lesa, kde po chvíli byla svačinka. Děti byly stejně jako my průvodci dobře naladěni. Po svačině a povídání, jak se kdo měl a co dělal, Ben dětem představil Scavenger hunt. Děti ve dvojicích hledaly v lese, věci jako šišky, listy, větvičky apod.  Cesta nám krásně ubíhala. Měli jsme tentokrát na náhradě Miu, která si celou cestu povídala s Rozárkou Tomsovou a Rozárka najednou vplula mezi další holky v naší skupině, najednou se bavila úplně s každým a my jsme to v úžasu z povzdálí pozorovali. Najednou zmizelo všechno to holčičí hašteření.

Došli jsme až k ohništi, kde všichni děti nadšeně vytahovaly buřtíky 🙂 na opékání. Tim prohlásil, že tohle je konečně ta lesní škola, kterou si přál a ostatní kluci nadšeně přikyvovali. Jenda ořezal klacky na opékání i holkám, nějak jsme tu naši skupinu nepoznávali 🙂 Žofka R. se od rána honila po lese s Jendou a Tammikem a vytvořily nerozlučnou trojku, za celý den se od sebe nehnuli a bylo fajn pozorovat jejich hravost a bezstarostnost. Johánek si kolem oběda trochu stýskal, že už chce jít domů za mámou, ale nakonec na stesk při hraní další anglické hry zapomněl. Klárka si zase celý den povídala a hrála s Tangou. Trochu nás překvapilo, že Anežka, která se do angličtiny vždy zapojuje se tentokrát moc účastnit nechtěla. Hodně se ptala, jestli může zavolat tátovi a babičce a vůbec celkově kontrolovala telefon, což normálně nedělá. Ale individuálně nám neřekla, že by jí něco trápilo.

Vyšlápli jsme si ještě nahoru na kopec, kde jsme si zahráli hru Duck duck goose, která se okamžitě stala naší novou oblíbenou hrou a bude se muset hrát každé pondělí.

Odpoledne měli děti tentokrát místo tvoření čas na volnou hru a zábavu a byly s tím nadmíru spokojené. Byl to krásný den, koukali jsme v úžasu, jak nám ti naši školáci vyrostli a jaká jsou v terénu skvělá a sehraná parta, připravená pomoc jeden druhému.

OUR SENSES — (thinking this theme could be applied for at least the first 2 Monday’s back) –. like this…

Thinking they could partner up for this hunt, one-carton per duo.After they’ve collected a variety of items in each egg-carton cell, we will head back and gather around in a circle and discuss what we found and how it relates to our senses… using descriptive words to communicate how it “feels“ and “looks“ (and doing “sounds” and “smells” for another class).

And then one at a time they are blindfolded while we all sit in the circle, the kid would have to describe in their own words each object in relation to how they retained the group discussion. „Dandelion: soft, long”

Then I’d have some flashcards made up with a few descriptive words written out in English

Using the flashcards, each kid would have to put the correlating object with the descriptive word:

Napsat komentář