Středeční škola, jaro 2020

18.2.
Ahoj středeční školáci !
Moc všechny zdravim a věřím, že užíváte klidu domova bez raního vstávání 😉
Tady ode mě pár úkolů a inspirace na dnešek
– Karlik a továrna na čokoládu – viděli jsme film. Najděte si prosim *jméno autora* stejnojmenné knihy podle které byl natočen a zkuste když jsou teď knihovny zavřené, najít audioknihu. Kdo ji najde první, prosím pošlete nám na wa.  🙏🙏🙏
Rozhodli jsme se, že tentokrat místo divadla natočíme film.
Podívejte se na film znovu
– zapište si různé filmové efekty, které se vám líbí a oblibene scénky a premýšlejte, jak bychom je v našich podmínkách mohli realizovat
– tim, že jde o film, můžeme v jeho průběhu i alternovat herce jednotlivých rolí (hlavně holčičí hlavní role jsou jen dvě, tak je můžeme slepit z několika hereček což když dobře vymyslíme, může být vtipný.)
Přemýšlejte taky, kterou druhou roli kromě své oblibené byste mohli hrát – babicky, dědeckové, doprovazející rodiče, Willy Wonkův tatínek.., atd.
A jelikož jsme v čase kdy je dobré zvyšovat vibrace a posílat světu Medicínu, posíláme ještě píseň mediciny pro Pachamamu – Matku zemi.  Pro zájemce o španělštinu i další.
Španělština:
V písni jsou jen slova, co jsme se učili loni – tedy skvělá možnost si je zopakovat:
Zde vám je napiši (vypište si je do sešitu nebo na papír a rovnou hádejte, co znamenají. Některá nová piši hned. Když nebudete vědět český význam, počkejte a o kousek niže najdete nahrávku, jak je vyslovit i co znamenají:
tierra
cielo
Sol
estrellas
 Luna (Lunita)
fuego
aqui – tady
siento – cítím
encuentro- potkávám
te encuentro – potkávám tě
Patchamama – Matka Země
en este – v tomhle
vuela – leť
Aguila (aguilita) – orel
Condor (condorsito) – kondor
cuida- pečuj
sana- uzdrav
todo – všechno
A teď posílám nahrávku slovíček – za každým je mezera, abyste ho mohli opakovat a tím si výslovnost vyzkoušet a procvičit a taky zapamatovat. V druhé části se opakují podruhé a uslyšíte i český význam 🙂
(kdo jste nedostali poslete mi zprávu, nějak vám dopravím – mms apod.)
Tak a teď písnička v originále celá z youtube. Hezký poslech a pak si ji ješte zkusime zazpívat spolu po kouskách 🙂
tak ještě k tomu orlu a kondoru :
por nosotros – pro nás
cuida – pečuj
mira – dohlídni (na)
Pisnicka se několikrat opakuje tak spolu si zahrajem priště – kdybyste někdo z rodičů chtěli zkusit doprovod jsou tam akordy Es-mol  a B-mol 😉
25.2.
Zde od Marty návod jak na náš film.
v první fázi nás bude Marta lehce navigovat. Poté jsme (ještě před karanténou) domluvili, že až všechno, co si vymyslíme, taky nacvičíme, přijede s námi udělat natačecí den a následně strih a efekty budeme pak dělat s Terezou Reichovou.
Synopse
Pár řádek o ději a stylu natáčení chystaného filmu. V tomhle případě bych se zaměřila na to, v čem bude film Země jiný od původního Karlíka nebo na kterou část z děje se zaměří. Synopse by měla komukoliv podat přibližnou představu o tom, jak bude film vypadat, například: jde o animovaný film, hraný, kombinace, muzikál nebo hudební film, bude se v něm tančit. Nebo je to klasický hraný film, postav bude tolik a tolik a stručně nastínit děj.
Další fáze je scénář
Tady už jde o poměrně přesný popis budoucího filmu. Dokonce jej lze psát ve dvou sloupcích, kde vpravo je zvuk a vlevo obraz. Ve scénáři už se vypisují jednotlivé scény, i to, jak jdou po sobě. Lze třeba rozdělit a každá skupinka může zpracovávat jednu část, pak se přiřadí k sobě a poladí. Platí, že čím podobnější, tím je snazší další fáze.
Technický scénář
Zde se už scény rozepisují do záběrů, plánuje se přesně JAK se bude natáčet (CO už je totiž pořešeno přesně ve scénáři)
Podle technického scénáře by teoreticky měl zvádnout natočit film i někdo, kdo nezná scénář nebo do projektu nastoupil později. Je to velmi podrobné dílo! čím detailnější, tím je jednodušší samotná realizace. Improvizace totiž na plac hraného filmu většinou nepatří, hrozně to zdržuje. Samozřejmě jsou výjimky. Pro účely školního natáčení bych byla v přípravě důsledná, aby se vše stihlo.
🌠
Zápis z pohádky:
Byl jednou jeden pes Já nevim a Já taky nevim (takze byli vlastně dva?) a ten byl chytrej a bydlel v boudě, na který byl štěkající Kohout. Ja nevim a ten uletěl a protože nevěděl kam letět, tak se ztratil a chtěl zpátky. Tak ho chytla policie a on utekl a,,,spadla na něj bomba…(ovšem nevime, jestli se mu podarilo nějak uniknout neb tady naše pohádka prozatím končí) Kdybyste měli někdo chuť v ni pokračovat, můžete…

Napsat komentář