Škola
- klademe důraz na individualitu každého dítěte, chceme je rozvíjet v tom, co je zajímá, co umí, rozvíjet jejich tvořivost a umění spolupráce, učit je být samostatnými a zodpovědnými
- vytváříme dětem bezpečné prostředí a pocit důvěry, aby mohly růst a poznávat samy sebe.
- naše snaha je dětem poodkrýt různé oblasti lidského poznání, a tak jim nabídnout pomoc v hledání jejich talentů, dovedností a zájmů
- rozvíjíme myšlení, ale stejně tak i cit a vůli a sociální cítění
- velkou učitelkou je nám sama překrásná příroda Brd a Českého krasu (výukové programy v přírodě, pohyb, zdraví, odolnost)
- vedeme děti k praktické ekologii, pracujeme na záhonech naší přírodní zahrady
- ctíme tradice a přirozené rytmy roku, pořádáme slavnosti spjaté s koloběhem roku, některé jsou otevřené i veřejnosti
- spolupracujeme s místními organizacemi a s obcí
- vedeme děti ke svobodě, úctě a odpovědnosti ve vlastním životě.
- děti hodnotíme na konci školního roku slovně – s cílem dítě dále rozvíjet, nikoliv jej srovnávat s druhými
- rodiče jsou u nás vítáni – máme pravidelné schůzky rodičů s průvodci v průběhu roku, účastní se slavností, společně se setkáváme na brigádách při zvelebování našeho zázemí, rodiče si mohou připravit své projekty – při kterých rozšiřují obzory dětí např. nakouknutím do jejich povolání
- stravu se snažíme dětem dopřávat vyváženou, vegetariánskou (s přihlédnutím k dietním omezením jednotlivých dětí). Svačiny z domova jsou libovolné, ale platí pravidlo, že konvenční cukrovinky nepatří do školy (nenosíme žvýkačky, bonbony, tabulky čokolády, sladké nápoje apod), rovněž nepodporujeme jednorázové obaly.
pondělí
úterý
Český jazyk, pohybovka s ČJ – s hud. doprovodem, matematika
Eliška a Španda
pro 1. – 3. ročník
Pohybová výchova s výukou českého jazyka je aktivní metoda učení, při které děti kombinují tělesný pohyb s jazykovým cvičením, což napomáhá lepšímu zapamatování a porozumění látky. Přináší větší zájem a zapojení dětí, protože jim umožňuje pracovat s češtinou v kontextu, který pro ně je zábavný a zároveň smysluplný. Tento přístup také podporuje jejich kreativitu a rozvíjí jejich schopnost vidět svět kolem sebe v nových souvislostech.
Mladší děti v 1.-3.. ročníku si procvičí a upevní základní znalosti českého jazyka (písmena, slabiky, věty, hlásky, psaní i/í, y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách, spododba znělosti, psaní dě, tě ně, bě, pě vě, mě, slovní druhy a vyjmenovaná slova a slova příbuzná) prostřednictvím pohybových a hudebních aktivit. Tato metoda má za cíl nejen rozvíjet jazykové dovednosti, ale také podporovat fyzický rozvoj a koordinaci dětí.
Matematika: budeme zkoumat krásu světa čísel a jejich vztahů, a stopovat to co nás na ní zaujme a baví.Hravou formou pomocí Hejného metody budeme bádat nejen v jurtě, ale také venku s pomůckami které si najdeme a vyrobíme v přírodě.Budeme objevovat s čím vším matematika souvisí a co vše dokáže vyjádřit. A k čemu se nám v životě náramně může hodit. 1. ročník: seznámení s čísly – psaní, čtení, porovnávání čísel do 20, jednoduché početní operace a úlohy 2. ročník: zápis čísel do 100, sčítání, odečítání, porovnávání do 100, seznámení s násobením a dělením, orientace v čase (minuty, den, měsíc, rok), jednotky délky, síť krychle, slovní úlohy 3. ročník: sčítání a odečítání pod sebou, indické násobení, dělení, číselná osa a zaokrouhlování, přednost operací, rovinné útvary a tělesa, základy rýsování
2. POKROČILÁ BADATELSKÁ skupina
Míša a Monika
pro 4. – 7. ročník
středa
čtvrtek
BADATELÉ (laboratoř)
Monika a Majda
pro 1. a 2. ročník
BADATELÉ (laboratoř) smyslová prvouka – pokusy/objevy, bylinky, zahrada,fauna a flora,lidské tělo, historie, svět – spolupráce, dobrovolná prezentace vlastních projektů, podpora zvídavosti, hry, umění, zážitky
ČESKÝ JAZYK, pohybovka s ČJ s hudebním doprovodem, MATEMATIKA
Eliška, Gábina H
pro 4. – 7. ročník
Pohybová výchova s výukou českého jazyka je aktivní metoda učení, při které děti kombinují tělesný pohyb s jazykovým cvičením, což napomáhá lepšímu zapamatování a lepšímu porozumění latky. Se staršími dětmi pracujeme s konceptuální improvizací. Rozvádíme práci s pohybovým motivem, používáme to, co známe z předchozích let: vedení a následování, dráhy, směry. Vrháme se i dál na skoky a na společné pohybové vazby. V rámci těchto pohybových her probíráme češtinu od 4. ročníku výše. (Od skladby slova přes hlubší práci se slovními druhy, shody podmětu s přísudkem k základním a rozvíjejícím větným členům…atd.). Společné pohybové – taneční hry vzbuzují pozitivní emoce, umožňují vzájemnou konstruktivní interakci mezi námi, podporují pocit sounáležitosti a dávají smysl spolupráci.
Matematika: především Hejného metoda, dotkneme se všech základních matematických dovedností, které by podle RVP měly děti umět v daném ročníku, máme pracovní sešity, využíváme Hejného pomůcky. 4. ročník (rovnice, zlomky, záporná čísla, rovinné útvary a tělesa, římská čísla, dělitelnost, geometrie – rovnoběžka,kolmice, písemné dělení, násobení pod sebou). 5. ročník (rovnice, zlomky, desetinná čísla, práce s daty, geometrické konstrukce, geometrie v prostoru, úhly, povrch a obsah, převody jednotek, násobení 10, 100,…) 6. a 7. ročník: děti si mohou nosit vlastní pracovní sešity, procvičujeme a rozvíjíme vědomosti v těchto oblastech: rovnice, zlomky, desetinná čísla a operací s nimi, převody jednotek, povrch a objem těles
