průvodci: Eliška + Španda (1. blok, pohybovka), Eliška + Jindra (2. – 3. blok, čj + m)
1.blok: pohybovka s češtinou: hry se jmény. Hledáme všechny samohlásky ve jméně, první a poslední hlásku, vytleskáváme slabiky… Zpíváme a skládáme abecedu. Hrajeme si s kartičkami s písmeny našich jmen. Skládáme slova a krátké věty.
2. blok: četba knihy Bratři lví srdce od Astrid Lindgrenové
matematika 1. ročník: pokračování v zapisování počtu, hledání společných znaků, rytmizace v matematice
český jazyk 2. ročník: věta, příběh. Pořádek slov ve větě, pořádek vět v příběhu. Příběh Lev a myš.
3. blok:
český jazyk 1. ročník: Y, y ypsilon. Vějíře krátkých slov.
matematika 2. ročník: dečka, číselná řada, úlohy o věku
ÚTERÝ – starší badatelé 3. – 6. ročník
průvodci: Míša + Monika
Na pokusy budou děti potřebovat STARÝ KARTÁČEK NA ZUBY KE ZNIČENÍ! Děkujeme.
Děti si také určily, na čem by chtěly pracovat ve 3. bloku dlouhodobějších projektů (více napíšeme do kroniky), mohou si začít nosit, co k tomu potřebují, podpořte je v tom prosíme, projevily velké nadšení.
1) Chromografie, fotosyntéza, pokusy s listím a jeho zbarvením
2) Eda – prezentace: Operace Overlord
3) Osobní dlouhodobé projekty
STŘEDA – angličtina + hudebně dramatická výchova 1. – 3. ročník
průvodci: Petra + Lucka (1. – 2. blok, Aj), Lucka + Gábi D. (3. blok, hud.-dram. výchova)
1. – 2. blok: opakujeme – nálada, barvy, příroda, školní potřeby, jídlo, pohybová slovesa, základní konverzační fráze, předložky, dny v týdnu, roční období, písničky, básničky.
Ještě jednou se budeme zabývat našimi vyrobenými FOOD BOOKs a kreslením podzimního lesa
a přečteme si pohádku, kde se objeví naše další téma – FAMILY
3. blok: navážeme na práci s emocemi před vystoupením. Prohloubíme jejich provázanost a vzájemnou návaznost. Spojíme se s tématem kolem dušiček a našich předků. Zkusíme rozpoznávat rozdíly mezi emocemi a charakterem nejen u sebe, ale také i u našich předků. Budeme objevovat a zpívat písně dušičkové, které děti znají i neznají.
STŘEDA – zeměpis, angličtina 4. – 6. ročník
průvodci: Míša + Simona (1. – 2. blok, zeměpis), Petra (3. blok)
1. – 2. blok: Rekapitulace Euroasie, nalepení kontinentu na naši zeměkouli a pak další zajímavý světadíl – Amerika jižní i severní.
Ohlédnutí za výstavami v Náprstkovém muzeu – Vietnam, kultury Austrálie a Oceánie a Emil Holub. Práce v lapbooku.
Stroje na pohyb v času a prostoru se zdokonalují. Díky za Vaši spolupráci. Cestujeme velmi pohodlně.
3. blok: cestujeme do Velké Británie – se vším co k tomu patří : slovní zásoba kolem cestování – dopravní prostředky, cestovní doklady, jízdenky a nakupování. Gramatika : slovesa v přítomném čase : TO BE, TO HAVE, TO GO, I WANT.
ČTVRTEK – mladší badatelé 1. – 2. ročník
průvodci: Majda + Monika
Prosíme, aby si každý přinesl JABLKO! Ideálně ze zahrádky, ale není podmínkou.
1) jablko, dar podzimu – pečeme, měříme, vážíme, co nám dává?
2) barvy listí a tvorba průsvitu do oken
3) krmítka a budka
ČTVRTEK – pohybovka, ČJ, M 3. – 6. ročník
průvodci: Eliška (1.blok, pohybovka), Eliška + Gábina (2. – 3. blok čj, m)
1. blok: Pohybovka s češtinou – pokračování v práci s těžištěm, vedení, následování. Slova příbuzná, stavba slova předpona, kořen, přípona. Pády a to nejen pádové otázky…
2. blok: četba knihy Bratři lví srdce od Astrid Lindgrenové.
Matematika pro 3. ročník: algebrogramy
Český jazyk:
4. ročník: předložky od, nad, pod, před a předpony od-, nad-, pod-, před-… dle situace i více..
5. ročník: Skloňování podstatných jmen rodu mužského, koncovky.
6. ročník: Podstatná jména _ obecná a vlastní, jednoslovná a víceslovná vlastní jména. (podle času pravděpodobně i skloňování víceslovných vlastních jmen).
3. blok:
Český jazyk pro 3. ročník: vyjmenovaná slova po B a jejich slova příbuzná _ bydlet, obyvatel, byt… dle situace i více Začneme s tvorbou kartiček do leporela vyjmenovaných slov po B.
Matematika:
4. ročník – násobící tabulka
5. ročník – čtyřúhelníky a mnohoúhelníky – manipulativní geometrie
6. ročník – dřívka a vytváření trojúhelníků, čtyřúhelníků a mnohoúhelníků a asistence ostatním ročníkům
+ pokud bude čas začínáme turnaj v piškvorkách a japonská hra Chyťte lva (trénování logického uvažování a plánování tahů)
PÁTEK – výtvarka
Workshop grafických technik s Katkou Borovičkovou. Tisk z koláže, linoryt, frotáž atd. Počet dětí se navyšuje na 16.
Obecné informace:
- Misky a lžíce s sebou
- Podložka A4 s klipem na zachycení papíru (pro práci v terénu)
- Vybavený penál: psací potřeby, pravítko (starší děti i kružítko), gumu, nůžky a lepidlo
- Sešit nebo papíry na např. kreslení o přestávkách apod.
- Vhodné oblečení na pohybovku ( = bez punčocháčů), oblečení na ven