Parlament 8. 12. 2022
Přítomno 18 dětí
V kruhu každý řekl, jak se má a zda má nějaké téma, které by chtěl probrat, co ho/jí těší nebo dělá smutným, co by si přál.
Děti měly přání mít dezerty po obědě – občas kuchařky něco upečou, ale nemají na to moc čas, děti diskutovaly a došli jsme k variantě, že též rodiče by někdy mohli něco upéct a přinést, nejlépe bezlepkového a bezvaječného, aby dezert mohl být pro všechny.
Shodli jsme se, že bychom v ZeMi udělali hudební den, obdobu “zvířátkového dne”, také bychom mohli vytvořit bubny v lese, děti mohou nosit z domova věci k tomu vhodné (např. hrnec..), můžeme vynalézat hudební nástroje apod. Nejvíce se tomu budou věnovat v Badatelích.
Připomněli jsme si, že nářadí se musí vracet a uklízet, pokud si ho půjčím. Průvodci nachází lopaty, lopatky v lese. Kromě toho, že přicházíme o naše nářadí, je to i nebezpečné, když na to někdo šlápne na místě, kde to vůbec nečeká.
Některé děti mají pocit, že s nimi skoro nikdo nekamarádí a že ne vždy se dodržuje pravidlo zkřížených rukou. Ještě se k tomu vrátíme při příštím parlamentu.
Hráli jsme hru “molekuly”, Eliška pouštěla hudbu, běhali jsme, tancovali a děti tvořily skupinky-molekuly různých velikostí. Na závěr byla molekula složená ze 3 dětí, takto vytvořily 6 skupinek po 3. Každá skupinka měla za úkol dát hlavy dohromady a napsat:
+ jaká jsou pozitiva školy Země, co se mi líbí, co mám rád
– jaká jsou negativa, co se mi nelíbí, co mi vadí
Chtěla jsem napsat jen pár příkladů toho, co děti psaly, ale nakonec mi to nedalo a opsala jsem pro vás všechno, je to zajímavé 🙂
Přečtěte si:
Marcel, Jeník, Louis
+ les, přestávky, jurty, veranda, malý les, obědy, parlament, výtvarka, houpačka, příroda, škola, rokle, bahno, kožešiny, polštáře, mravenci, fotbalový hřiště, špagety, kamarádi, hrady
– čůrání na sebe, bouchání, strkání do bahny, písek do očí, škrcení, tahání, ničení, předměty do bahna, špehování na záchodě, lezení do díry v kadibudce, rozbitý stůl, přendavání učebnic
Tanga, Roza, Elsa
+ bezva průvodci, že není kolem školy plot, přestávky, les, koně vedle jurty, že můžem být venku každý den, že můžem rozhodovat na parlamentu i my děti, každý den jiný předmět
– RoZa: málo kamarádů, porušování pravidla zkřížených rukou, porušování pravidla neprdění v jurtě
Kvído, Jeník, Julinka
+ vytváření, volno, lezení, dlouhá přestávka, obědy
– sledování na záchodě, mrtvá zvířata, rozbíjení věcí
Fredy, Pepan, Šimon
+ fšechno, kamarádi
– častěji mít pizzu
Grétka, Erik, Ami
+ houpačka, přestávky, běhání, les, lezení po stromech, bádání, kreslení, svačina, pozorování, vyrábění, hry
– únava, obědy, nebaví nás, když nás něco nebaví
MIa, Pippa, Elza
Mia: + učení, kamarádi, volno, čtení, český jazyk, matika, les, pohyb
– nic
Pippa: + koně, jídlo, přestávka, kamarádi, učitelé, matika, čeština, pohyb, ingliš
– Roza
Elza: + země, kamarádi, přestávka
– nic
Zapsala: Gábina H