Čtvrtek Badatelé

10.9.
Dopolední program s Petrou a Majdou spolknul parlament. A možná díky přespávačce a společnému vyladění prý probíhal v nebývale  příjemné a pospolité atmosféře.

Odpoledne s Monikou a Majdou jsme prohlíželi nové pomůcky ke zkoumání života hmyzu a jiné havěti. Odhlasovali jsme si, že co v ten den chytíme po prozkoumání před odchodem pustíme. Ale zároveň vyšlo najevo přání Bertíka, který se statečně hlásil proti všem, si něco nechat a „mít to“ a to ostatní také oslovilo. A tak dostaly děti nabídku zkusit doma vymyslet, který živočich-(prostorově nenáročný- velbloud zamítnut ) by se mohl chovat v Zemi, ale zároveň bez úhony přežil víkend a volné dny.

Za mluvící předmět byla přijata lupa.

Pohybem jsme vyjadřovali škálu zemětřesení, na vrcholu badatelského blaha děti byly, když začaly padat židle a drnčet hrnky, lepšího důkazu není. Jurta stále stojí!

Děti pak dávaly do kupy z čeho se skládá tělo a co potřebuje k základnímu životu (mimochodem se dostaly až k prvkům jako kyslík, vápník a uhlík )

A nakonec si každý (krom Bertíka, Tamíka a Šimona- myslím že už potřebovali vypnout a nastal bojkot) našel své místo v lese, v tichosti vnímal dění kolem a pak beze slova došel zpět a zaznamenal své vjemy na první list našeho badatelského pořadače. A vážně zvládl být 15 min každý sám se sebou.

3.9.

Máme za sebou první badatelský den! A s nadšením jsme zjistili, že se v našem vědeckém týmu setkaly osobnosti rozmanitých odborností od botaniků a zoologů přes jaderné inženýry, strojaře,energetiky, stavitele, geology, máme i výzkumníky stran paralelních a jiných světů, psychology a tělology, chemiky též historiky a další a další.
Seznámili jsme se a vyzkoušeli si svou vnímavost pomocí her, rozdali si a vyzdobili desky badatele, ve kterých se doufejme budou hromadit pozorovatelské záznamy, recepty a jiná díla dokumentující náš výzkum na téma já-ty-my a svět v nás i kolem nás. Řekli jsme si také co by kdo chtěl zkoumat.
Na korábu – k tomu nám posloužila prolejzačka- jsme si zažili pocit objevitelů neznámých světů a padl návrh na pojmenování týmu Anakonda, který je ještě třeba schválit za přítomnosti všech.
Paralelně vzniklo na pískovišti rozsáhlé vodní dílo.
Za pohybů různých živočichů jsme si prošli hranice pozemku školy a zopakovali si pravidla společného fungování.

„Dokonce už během dneška vnutila k výzkumu se veška.

Pár vědců, na její naléhání vzalo si jí domů ke zkoumání.

Neb v laboratoři náš klid a pozornost tvor bere ten,
vstup pro příště všem vším je odepřen!“

2 komentáře

  1. Eliška says:

    Boží 😁 Eliška

  2. Země je ze mě je země je says:

    Krasa!

Napsat komentář