Parlament dětí 12. 3.

Parlament dětí 12. 3.

vedla Lucka R. a Gábi H.

Na tomto parlamentu jsme chtěly zjistit, jakou formou by mohl parlament pokračovat, jak to vidí děti, jakou změnu bychom mohli udělat

Nejprve se děti rozdělily do 4 skupinek a v nich odpovídaly na 3 otázky:

  1. Co obecně parlament znamená a k čemu slouží?
  2. Chcete, aby byl parlament ve škole, je pro vás důležitý?
  3. Jak byste chtěli, aby fungoval?

Odpovědi:

skupinka s Jindrou: Tim, Marcel, Olík, Matouš, Zdenda

  1. starání se o stát, dělání pravidel, aby nebyl bordel
  2. je důležitý, jinak by byla šikana
  3. 45mn kolečko, 30mn přestávka, 45mn kolečko

mít ho venku

možno jíst a pít

skupinka s Ondrou: Hugo, Vojta, Noe, Tonda, Jenda

  1. řeší se tam různé věci, všichni mají stejnou váhu hlasu, je to rozhodovací moc
  2. je důležitý protože každý má možnost trochu změnit školu
  3. vybrat vždy 1 dítě, které povede parlament

1x měsíčně celý den

každé nastolené téma by se i ihned řešilo, protože každé téma je důležité

skupinka s Rózou Kašparovou (a Míšou): Žofka R, Žofka, Anežka, Aňule, Berri, Mia

  1. demokratické rozhodování o dané události
  2. parlament je pro nás důležitý, protože můžeme společně rozhodovat o různých věcech
  3. je dán začátek parlamentu a nečeká se na opozdilce

zapisovat pravidla i pro ty, co byli vyloučeni

kdo není přítomen, zavolat ho na hlasování (aby hlasovali všichni, i ti, co si nevyslechnou debatu o tématu)

2x napomenutí a pak vyloučení

skupinka s Michalem Šrubařem: Tigra, Tanga, Róza M, Julča, Maruška, Beátka

  1. Parlament je místo, kde se lidí scházejí, domlouvají, debatují  a přijímají pravidla, která platí pro všechny
  2. Je dobré, že je
  3. aby byl méně často

aby se na něm méně blblo (hlavně kluci)

vést by ho měly děti s podporou dospělých

aby se stále nemluvilo o věcech, kterou nejdou řešit (např. maso k obědu)

když se řeší problém mimo parlament (za chodu školy), tak udělat takový miniparlament (=minikroužek)

Po debatě bylo dohodnuto a odhlasováno, jak by měl podle dětí vypadat jejich parlament,

příště tedy zkusíme tento návrh:

  • za každou školní skupinu budou určeni 2 lidi – holka a kluk, to znamená 2 v pondělí, 2 v úterý, 2 za středu, ve čtvrtek 2 z expediční a 2 z vyraběcí skupiny, 2 za pátek = celkem 12 zástupců
  • u nich se budou  shromažďovat témata na parlament 

17 pro, 4 proti 

  • parlament bude 1x měsíc

20 pro, 4 proti

  • parlament bude trvat celý den s přestávkami (zkusíme to příště celý den, možná to bude úmorné, uvidíme)

20 pro, 7 proti

  • témata budou jednak ty posbíraná během celého měsíce + další, která se vyjeví během 1. kolečka parlamentu
  • pořadí témat: ráno před parlamentem se všechna zapíší pod sebe, každý účastník parlamentu může udělat 3 čárky k tématům podle toho, která  mu přijdou důležitá, téma, která má nejvíc čárek se řeší 1. atd.

Během školy průvodci všech dní pomohou s výběrem zástupců parlamentu.

Kluk a holka z každé skupinky.

Parlament proběhl úplně hladce, bez problémů a vyrušování, zdá se, že ku spokojenosti všech

Kéž se brzo všichni sejdeme na dalším parlamentu!

Napsat komentář