Parlament dětí 13. 2.
Parlament dětí 13. 2.
vedla Katy a Gábina H.
V prvním kole děti a průvodci uvedli několik témat, která je trápí a potřebují je řešit.
O přestávce Nathan, Maruška, Linda vybrali jejich důležitost a pořadí.
Poté jsme se nejdříve krátce zmínili o tématech, která byla vznesena,
ale nejsou k diskusi:
- maso k obědu
ZeMě má svoje zásady a priority, mezi ně patří, že obědy jsou vegetariánské.
Dále ani z hygienických důvodů není možné připravovat maso.
Toto téma si tedy děti nemohou řešit samy
- zablácené oblečení ve vlaku
V tomto zabláceném období dbát na nezamazání vlaku. Např. slvéci vrchní vrstvu oblečení ve vlaku. Jinak nás mohou vyloučit z přepravy
- úterní matematika před češtinou (kvůli únavě)
Matematika s Míšou Višňou může být jen v tomto čase a dni – v úterý po češtině, vše totiž záleží na Višně, kdy ona může učit.
ZeMě k tomu přihlédne při sestavování rozvrhu na další školní rok
- schůzky rodičů – děti chtějí vědět, co se tam řeší
Rodiče, můžete informovat Vaše děti?
Je možno též vyvěsit ve škole zápis ze schůzky rodičů
Následovala diskuse o těchto tématech:
- nepříjemné narážky dětí na dvojice, které se mají rády
Hlavně Nathan je vystavován narážkám kluků i holek.
Nathan se snaží to ignorovat.
I některé další děti to znají ze své zkušenosti a ví, jak je to nepříjemné.
Zdá se, že děti si povídáním o tomto tématu to uvědomily
a uvidíme, zda se situace zlepší.
- Jura a jeho fotbalové míče
Jura již přinesl 3 míče do školy a všechny jsou zničené či ztracené.
Rada ZeMě se dohodne na adekvátní náhradě pro Juru.
Další děti nabízí, že mohou přinést své míče.
Domluveno, že o míče je potřeba se dobře starat, uklízet ho apod.
a každý přinesený míč je tam brán s vědomím rizika, že může být ztracen, zničen a opotřebován.
Na tyto témata se již nedostalo:
- děti si mezi sebou říkají posměšné věci, které druhému vadí (několik případů)
- Trucovací místo
- čeština s Michalem a nezájem velkých kluků
příští parlament ve čtvrtek 12. 3.