Schůzka rodičů s průvodci 6.2. v Řevnicích

Schůzka rodičů s průvodci 6.2. v Řevnicích
 
Přítomni: 
Ben, Míša, Bára Lehká, Eliška, Katka, Jindra, Dita, Katy, Ondra, Majda, Jana Švecová
 
Petra Košťálová, Bára Čapinská, Petra Kasová, Lucia Lerchová, Petr Korbelář, Eva Tomsová, Pavel Bret, Lenka Strachovská, Jana Řehořová, Lucka Millerová,  Hanka Čajová, Gábina H.
 
Projekty rodičů
 – dík za projekty  z poslední doby: 
 
Lyžák se Simonou
Židovská Praha s Martou a Idanem, 
výstava grafiky v obecním domě – Petr Korbelář
 
  • čekají nás v blízké době: 
Jana Řehořová – bojovka v Lidicích 
Michal Šrubař – genealogie
 
  • hledá se:
(pra)babičky, (pra)dědečkové na autentické vyprávění z jejich minulosti
viz koncept školy na 2. pololetí
 
Koncepce školy na 2. pololetí
  • na webu školy pod heslem:
 
Zápis na příští rok 2020/21
Bude probíhat zápis na příští školní rok. Míša pošle tabulku 1.dubna
Nejdříve se zapíší stávající školáci, až poté volná místa budou nabídnuta novým předškolákům. 
Kdo víte, že Vaše dítě nebude pokračovat, dejte co nejdříve vědět Míše, vzhledem k zájmu dalších.
 
Pravidla školy
najdete vždy na webu v rubrice schůzky rodičů, parlamenty…
zde postupně doplňujeme nová nebo upravená pravidla
 
Odchod z nádraží
Pokud dítě chodí samo a je změna – bude na něj čekat rodič, dejte vědět průvodcům.
Někdy dítě nemá jasno, neví.
 
Jízdy vlakem
Nyní se stává, že vlakem směr Praha jedou ve stejný čas školáci z Bílého kamene a z Litně, znají se s našimi staršími dětmi.
Kupují si v automatu sladkosti, používají mobily, řádí ve vlaku,
což strhává naše děti a vzniká rivalita a  problém hlavně pro průvodce.
 
různé návrhy:
  • Lucia promluví s některými rodiči dětí z Bílého kamene, které zná
  • Katka promluví s vedoucími Bílého Kamene
  • bude se jezdit dřívějším vlakem
  • děti, které mají povolení jezdit samy, se osamostatní již ve vlaku a nejedou s naší skupinkou
  • rodiče promluvte se svými dětmi, že ve vlaku, za ně stále mají zodpovědnost naši průvodci až do výstupní stanice
 
Řešení – budeme informovat
 
Kmenová škola
  • dejte vědět Gábině v jaké kmenové škole je Vaše dítě, kdo tak ještě neučinil
 
Festival Jeden svět
  • na konci března v kině v Řevnicích.
  • Zúčastní se buď čtvrteční skupiny nebo páteční, dáme vědět.
 
Pondělí
Dita + Ben
Děti rozděleny do dvou skupin a mohu si vybrat, ve které chtějí být. 
Prvňáci se hodně zapojili. 
Struktura: Aktivita, hry, zábava, přestávka, opakování, čtení. 
Dita na děti nemluví moc česky – na začátku řekne slovička, pak probíhá hra jen v angličtině .
Cílem je naučit děti angličtinu, se kterou se dohodnou. Epochy nelze moc aplikovat
 
Ráno se nejdříve chodí ven, venku tráví a s příchodem jara budou trávit více času. 
Prosba o více oblečení, ať jejím teplo a  papíry a pastelky  s sebou.. 


Jana:
problém s kázní starších kluků. Ti by měli zájem o spreyování. 
 
Vznik dílny ZeMě je v procesu – bude možné tvořit venku
 
Úterý
Eliška – pohybovka + gramatika funguje velmi dobře. 
Eliška nyní klade menší důraz na psaní. Ale většina dětí začala psát velkým tiskacím písmem, i když to již dávno uměly jinak. 
návrh: děti by si mohly psát dopisy.
Doporučuje knihu Proč chtěl Ptakopysk do Solopisk aneb vybraná slova pro vybíravé děti. 
Matematika – Višňa si pochvaluje.
 
Středa
Děti si vyzkoušely opravdové divadlo, zažily si celý proces vznikání až k zahrání divadla pro diváky.
Budou pracovat na dalším divadle.
Ondřej – práce s agresivitou, scénky, bere si velké kluky stranou = spokojenost
 
Čtvrtek expediční
Katy – vše funguje moc dobře. V zimě nechodíme po okolí. jsme více v Praze, bruslení. Na jaře opět začneme více do přírody.
Tvoření – hakisaky, háčkování.
Zkusit se překonat, i když nechci něco dělat. Bude to k něčemu dobré.
Ondřej – velmi se zdokonalují v bruslení. Ještě bude 3x
 
Děti si vydělaly prodejem perníčků na návštěvu Techmánie
Chtějí aktivně se zapojit do ochrany přírody
 
Čtvrtek zázemí
Každý školák představuje svého hrdinu. Ještě zbývá pár dětí.
Chystají připravit časovou osu 20. století, objeví různé vědce Čechy spojené s přírodní vědou a zanesou je na osu.
Děkují za spolupráci rodičů a nošení zbytkových materiálů, odpadků. Některé děti tvrdí že mají deník, kam píšeme zápisy doma. 
Peníze za prodej výrobků chtějí použít na nákup luxusnějších materiálů na další tvoření pro svou potřebu.


 
Pátek
Majda, Ondřej, Bára – animace na téma hrdinství, již vše připraveno k dokončení.
Chystají se tvořit monotyp. Kreslí, píšou.
Fotbal – trénují, vymýšlí techniky
doplnění od Jana: chci se vracet k divadlu, at uz k mytum (stále nám zbyva asi polovina nejznamejsích řeckých mytu),
nebo pribehum z novodobé historie (20.stol.). Divadlo se nám minule pololetí osvědčilo, at uz jako učebni prostředek, tak socialní nástroj, kde se zaběhnuté skupinky trochu promíchají a deti se poznaji jinak, tak i osobni, kdy maji možnost stydlini, nebo naopak ty prilis strhující pozornost jsou zacleneni do celku
 
Divadlo
stává se důležitým vyjadřovacím a spojovacím prvkem, které děti baví.
Zkusit propojit středu a pátek.
 
Hory – jarní prázdniny
Nevíme, jaká je situace, Simona neodpovídá.
 
Next
příští setkání čtvrtek 12. 3. 17h jen průvodci, 18,30 s rodiči. 
U Řehořů, Korunní 64, Praha, tlačit na zvonek.
 
zapsala: Gábina H.

Napsat komentář