Dětský parlament 3. 10.

Parlament čtvrtek 3. 10.

zeleně  je vyznačeno zamyšlení pro průvodce a rodiče např. nad nějakým projektem, konzultací

Děti prezentovaly svá témata a poté Hugo, Mia a Vojta vybrali jejich pořadí a důležitost:

  • Proč je parlament a proč je tak často? (Beátka)

abychom si mohli měnit pravidla, abychom se naučili, že naše rozhodnutí je závazné, když ho chceme změnit, musíme se znovu sejít. Když se sejdeme všichni, můžeme rychle učinit změnu

  • Přání, aby na školních výletech nikdo nechyběl (Žofka R.)

 abychom byli všichni dohromady, aby někdo o něco nepřišel, abychom všichni zažili společné dobrodružství. Někdy to nejde – třeba v případě nemoci apod. Závěrečný výlet bude zřejmě vodácký – tam už si jistě troufnou i prvňáci. 

Jak udělat, abychom se všichni těšili na výlet? – chovat se celý rok k sobě hezky.

  • Sázení stromů (Hugo) 

V pondělí 18. 11. se zúčastníme vysazování nových stromu javorů a dubů ve Všenorech. Děti, které nechodí v pondělí – zjistíme a zkusíme zařídit, aby též mohly přijít a zasadit strom.

Návrh na projekt pro průvodce nebo rodiče – co můžeme sami vysazovat v lese? Je to vůbec prospěšné? nebo je lepší to nechat na přírodě? Rozárka M. navrhuje, že její táta by mohl udělat přednášku, Olík zase navrhuje svojí babičku

  • lesní dobroty pro zvířátka (Žofka R.)

např. ozdobit stromeček dobrotama pro zvířátka

Též by se hodila odborná konzultace, co můžeme zvířátkům dávat? Nepřekrmujeme některá zvířata? Rozárky táta může poradit?

  • proč se musíme ptát, když chceme jít do lesa, když jsme lesní škola? (Tigra)

je to bezpečnostní pravidlo. aby průvodci měli přehled kde kdo je.

  • Jídlo s masem k obědu (Noe, Tonda, Mia, Vojta a další)
  1. naše kuchyň není uzpůsobená na práci s masem, uchovávání masa, vyžadovalo by to jiné nože, prkýnka atd na oddělenou práci s masem. Hygienické hledisko
  2. někdo nejí maso, museli bychom vařit 2 obědy
  3. etický rozměr – vegetariánství je jedna z hodnot ZeMě. Maso je ekologicky velmi zatěžující

Maso mohou mít děti k svačině, na jednorázových akcích – např. přespávání může být maso, na výletech občas zařazujeme maso.

Děti by občas uvítly např. sojový párek

Možno udělat přednášku o masu, vegetariánství, veganství x zdraví

  • znát týdenní jídelníček 

jídelníček je na webu, rodiče vám ho mohou přečíst. Můžeme i vytisknout

Eliško, prosím, vytiskneš, vyvěsíš?

  • Nadržování holkám (především Máťa, Vojta, Vládík, Tonda, Jura)

Kluci mají pocit, že průvodci nadržují holkám, i když jim to někdy řeknou, nefunguje to. Je to již dlouhodobý problém, něco se zlepšilo, něco ne. 

Je třeba to ihned říci průvodcům.

K tomuto tématu se ještě budeme muset vracet:

  • kluci potřebují cítit, že se to řeší!
  • průvodci potřebují znát situace, kdy se to děje = pomoc průvodcům

Průvodci, prosím, věnujte tomu pozornost.

na další témata nezbyl čas a budem se jim (jestli bude zájem) věnovat na příštím parlamentu:

  • sladkosti ve škole (Mia a další)
  • dýňovka ano (Zdenda, Maruška, Tammík..)
  • vést diskusi o letadlech, vyrábět letadla
  • stavět domečky pro zvířátka (Zdenda), i domečky pro děti (Olík, Marcel)
  • Julča si přeje, aby jí kluci neříkali šamane
  • Aňulka si přeje, aby jí neříkali, že skáče parkury z dětské židle
  • více fotbalu (Kašpar), fotbalové turnaje (Tim)

Napsat komentář