červnová škola 2018

Pondělí 11.6.

Na nádraží se spojujeme s Orly a jdeme na staré svačinkové místo se fotit. Pak se puťáci a pár školáků vydáva na Temascal a my trvaerzem lesem do školy. Cestou se stanou hitem kameny na cestě. Ve škole se děti nemohou od kamenů odtrhnout, třídí je a rozbíjí kladívky, některé chtějí pytlík. Tak si ho společně šijeme. Opakujeme ve hře means of transport a pak si čteme Gingerbread man pohádku, děti překládají. Odpoledne je šílené dusno, poleháváme ve velké jurtě a natáčíme scény s mapou a letadlem, gorila opravdu cestuje po celém světě.

Kamila

Pondělí 4.6.

Hrajeme spoustu her s míčem na opakování letošní slovní zásoby (means of transport, animals, colours) a zažitých frází Whats your name? My name is… How old are you?? I am … years old. Poté následuje hra Hey mister Indian, what do you wear today?

Odpoledne hrajeme a zpíváme gorilí song a natáčíme scénu u klipu.

Kamila

 

Pátek 1.6.

S Igorem a Sebíkem začínáme den jogou, děti ale bohužel dnes velmi ruší a nemají moc zájem cvičit. Sebík nakonec poutavě vypraví o indické mytologii a o karmě. Poté řezbařina ve velké jurtě, máme nové nožíky, jde to skvěle. Někdo používá Opinel a čerstvé lískové dřevo, zručnější pak řezbářské nožíky a dlátka a pracují s lípou. Děti se krásně zlepšují v technice i v udržení pozornosti. Odpoledne se kluci s Igorem a knihou v jurtě věnují tématu fyzické lásky nejen mezi lidmi. Přinášejí z přírody výrazy rozmnožování a povídají si o důležitsti a posvátnosti tohoto aktu. Zbytek se mnou v malé jurtě tvoří abstraktní umění. Namáčíme šňůrku do tuší a obtiskáváme mezi dvě čtvrtky a pak dokreslujeme. Mimochodem slovo abstraktní se ten den velmi ujalo 🙂 a děti pozorují abstraktní vzory na svých věcech. Na nádraží čeká Zdenka s Aňou a košíkem jahod, takže cesta domů byla sladká.

Kamila

Napsat komentář