červnová škola 2018

Pondělí 18.6.

Z nádraží vede Vojta, jdeme kolem hřiště rovnou do jurty. Po svačině opakujeme části těla se hrou Touch your nose… a take barvy, find somethig green etc. Zpíváme a zrychlujeme head shoulders knees and toes a taky rolly polly up up up. Poté se přesouváme do velké jurty, kde máme pro děti připravené dvě verze velké deskové hry Travel round the world. Rozdělujeme se na dvě skupiny po sedmi a dáme se do hraní. Máme tři druhy otázek, modré- opakovaní znalostí o anglicky mluvících zemích, red-úkoly jako Jump like a frog, a zelené-common questions jako Whats your name a nebo obrázky. Děti hra náramně baví a my získáváme dobrý přehled, kdo se co naučil, či nenaučil. Hodně mě překvapil Vojta, který opravdu rozumí otázkám a nemusejí se mu překládat, trošku mě mrzelo, že Hugo a Maruška nevěděli ani základní věci, které opakujem celý rok pořád dokola. Jura si také hodně pamatuje, ať už slova nebo fakta. Pomáhala nám Mia, která překládala otázky, když jim děti nerozuměly. Překvapil mě Ludvík, který na některé otázky odpovídal anglicky dokonce celou větou.

Po pauze následoval poradní kruh v jurtě, potřebovali jsme si společně rozebrat a poradit s akutním incidentem, který se ten den stal. Opět se ukázala velká síla poradního kruhu, pochopení a porozumění i moc sdílení podobných příběhů. Jsem moc ráda, že tento odvěký nástroj můžeme ve škole bezpečně používat a děkuji Káče, že mi s jeho svoláním a účelem poradila.

Odpoledne proběhlo poslední natáčení videoklipu k písni o gorile. Hugo donesl kameru (Báro,velmi děkujem za její půjčení), herci hráli ochotně, chybějící rekvizity jsme si prostě namalovali a poslední scény jsme dotočili na nádraží a ve vlaku. Příště nás už jen čeká píseň nahrát a poté Michal dá zvuk a video dohromady a můžeme se těšit na výsledek.

Velmi vydatné pondělí 🙂

Kamila

 

Pondělí 11.6.

Na nádraží se spojujeme s Orly a jdeme na staré svačinkové místo se fotit. Pak se puťáci a pár školáků vydáva na Temascal a my trvaerzem lesem do školy. Cestou se stanou hitem kameny na cestě. Ve škole se děti nemohou od kamenů odtrhnout, třídí je a rozbíjí kladívky, některé chtějí pytlík. Tak si ho společně šijeme. Opakujeme ve hře means of transport a pak si čteme Gingerbread man pohádku, děti překládají. Odpoledne je šílené dusno, poleháváme ve velké jurtě a natáčíme scény s mapou a letadlem, gorila opravdu cestuje po celém světě.

Kamila

Pondělí 4.6.

Hrajeme spoustu her s míčem na opakování letošní slovní zásoby (means of transport, animals, colours) a zažitých frází Whats your name? My name is… How old are you?? I am … years old. Poté následuje hra Hey mister Indian, what do you wear today?

Odpoledne hrajeme a zpíváme gorilí song a natáčíme scénu u klipu.

Kamila

 

Pátek 1.6.

S Igorem a Sebíkem začínáme den jogou, děti ale bohužel dnes velmi ruší a nemají moc zájem cvičit. Sebík nakonec poutavě vypraví o indické mytologii a o karmě. Poté řezbařina ve velké jurtě, máme nové nožíky, jde to skvěle. Někdo používá Opinel a čerstvé lískové dřevo, zručnější pak řezbářské nožíky a dlátka a pracují s lípou. Děti se krásně zlepšují v technice i v udržení pozornosti. Odpoledne se kluci s Igorem a knihou v jurtě věnují tématu fyzické lásky nejen mezi lidmi. Přinášejí z přírody výrazy rozmnožování a povídají si o důležitsti a posvátnosti tohoto aktu. Zbytek se mnou v malé jurtě tvoří abstraktní umění. Namáčíme šňůrku do tuší a obtiskáváme mezi dvě čtvrtky a pak dokreslujeme. Mimochodem slovo abstraktní se ten den velmi ujalo 🙂 a děti pozorují abstraktní vzory na svých věcech. Na nádraží čeká Zdenka s Aňou a košíkem jahod, takže cesta domů byla sladká.

Kamila

Napsat komentář