Duben ve škole, 2018

Škola 24.4.Na nádraží jsme se v kruhu podívali, kdo dnes přišel a jak se má. Přivítali jsme nového školáka Eliáše, přisel s maminkou a bráškou Jáchymem. Maminka a Jáchym se drželi vzadu, Eliáš se během dne postupně zapojil. Je to fajn kluk do party.

Pohybovku jsme začali na louce pořádným rozběháním a posilováním, hrou s míčem na jména. Ve velké jurtě pak protahování, zklidnění.

2.blok: Eliška a Michal: Četba příběhů  z knihy Pohádky z Afriky od Luďka Fialy. Udělali jsem úspěšný výtah nejdůležitějších informací obecně o Africe a zaznamenali je do mapy.
Čeština: Nejmladší skupina D,d. Prostřední skupina nácvik tvarů slov, souhlásky uprostřed a na konci slova T,D,Ť,Ď,F,V. Matěj a Nathanael vyjmenovaná slova po M. Otík, podstatná jména rodu středního- vzory.
3.blok:Michal a Míša Višňa Sklenářová: matematika/ děti měly velikou chuť zúčasnit se narozeninové oslavy malé Jasmínky, a tak se všichni přesunuli na oslavu do týpí. Eliška

Pondělí 23.4

Na hřišti barvy, jména, hry Mr.robot. Už i Ludvík a Tonda umí základní otázky a odpovědi, paráda. V jurtě opakujeme podle obrázků, co víme o Irsku, Austrálii a jemně naťukneme Anglii. Děti si vše pamatují, Olík , Vojta, Matěj, Hugo a Ota nejvíce odpovídají . Vybarvujeme britskou vlajku a rozdělujeme si referáty na příště.Píseň London bridge is falling down. Odpoledne točíme klip o gorile a zpívame gorilí píseň.

Kamila

Pondělí 16.4.

Místo Petry je s námi Káča. Začínáme na hřišti Simon says a v kruhu cvičíme how old are you a jiné hry. V jurtě se vrháme na means of transport, kter již všichni zvládají a letíme do Irska.Ještě si trichu předtím odskočíme do Austrálie, protože Zoro touží ostatním popovídat o koale. A pak už hurá,  Ireland is an island a Vojta iniciativně namaluje na tabuli vlajku a hnedle povídá o svém referátu, Drinks and weather in Ireland. Následuje Jura a Animals of Ireland, na to navazuje Kamila s fotkama a o St.Patricks Day, Leprachauns a shmarocks. Káča pouští irskou hudbu, čte příběh o leprikornech a učí nás píseň What shall we do with a drunkem sailor. V té pokračujeme i odpoledne, nástroje zní, Jura skvěle hraje na buden, Anež a Beri brnkají na housle a ostatní hrají na co mohou.  Jurta se mění v podpalubí irské lodi a je nám všem dobře.

Kamila

pátek 20.4.
Minule jsme se dozvěděli, že pro naše řezbaření je důležité správně zvolit řez kmene pro výrobu dřevěného nože.

Pro naše budoucí učení se řezbaření doporučuji nákup řezbářských nožů! Vyjednávám nákup od kamaráda řezbáře a učitele z waldorfského prostředí Marka Vodičky. Takovéto nožíky by jste dětem pořídili na vlastní náklady. Ostatní řezbařské potřeby ( stužidla, dlátka, řezb. palička) se nakoupí ze školního fondu. Opinely jsou dobré pro řezání surového materiálu ale pro práci s vyschlým dřevem potřebujeme opravdové řezbařské nože.
Pište mi prosím objednávku nože – jméno a jestli je dítě pravák nebo levák. Nože budou za 300,-/ks.

Pracujeme v kruhu, pod dohledem a poučeni o bezpečnosti při práci s nožem. Mým záměrem je podpořit pozornost dítěte – soustředěně a jedním směrem, sklidnění a koncentrace. Zručnost, představivost a kontakt se dřevem – to všechno práce s nožem nese.

Mějte se moc dobře
Igor

Středa 18.4.

Dnes jsme měli možnost navštivit jedinečnou dílnu Silvy Čekalové (maminky školkové Anežky) , kde se restaurují stará kachlová kamna. Sami jsme zkusili z nalezenýcb fragmentů poskládat a poslepovat kachle – napřed se rozhodnout, které kousky slepit k sobě první, aby ty další šly ještě přidat, pak zafixovat do písku, natřít lepidlem a přesně přiložit. A pak jsme tvořily placky z hlíny, které jsme natvarovali do sadrových forem. Uvidíme, jestli nám při výpalu zůstanou celé, pokud ano, budem mít zas něco dalšího na ozdobu jurty.

Potom jsme po krátké pauze na hřišti nastoupili do vláčku, který nás dovezd na Závist. Tam jsme spokojeně poobědvali farmářské dobrůtky a trochu jsme se skamarádili s jelínkem v ohradě. Pár nadšenců se pak vydalo k místní minizoo, kde našli několik sov a divočáků. Ostatní se chrabře vydali zdolávat kopec, na kterém bylo kdysi keltské Hradiště. Sešli jsme se u Altánku a bohužel na další túru až na vrchol kopce nebyl čas. Tak se sem vypravíme ještě někdy příště. Tentokrát jsme zas seběhli kopec dolů a vydali jsme se přes most na zbraslavské náměstí, kde jsme doplnili zásoby vody, protože byl opravdu krásný den až pařák 🙂 A za chvíli nám jel autobus na Smicháč. Děkujeme za pomoc školkovým průvodcům, kteří 3 hlavákové děti dopravili až do cíle, my s ostatnimi jsme zas nasedli do vlaku a frrr..
Kataka

Škola 17.4.
1.blok: Eliška a Michal: pohybové hry s hudebním doprovodem, dopadly spíše jako běžecký, posilovací a bohužel velmi brzy už jen debatní kroužek o pravidlech, o svobodě, a jak s ní nakládat. Co je komu příjemné a co s tím, když někdo pravidla stále porušuje nebo nedodržuje jasně řečené domluvy. Strhla se diskuze, dost podobná včerejší schůzce rodičů  a průvodců. O nerovnováze, o ochotě a o respektu k druhým. Vyprávěla jsem o tom, že státy před druhou světovou válkou měly mezi sebou dokonce jen ústní dohody a fungovalo to, bohužel pak to fungovat přestalo fungovat a všechno musí být napsané a orazítkované. Už nefunguje důvěra a slovní dohody jako by neexistovaly hned po vyslovení. Bylo mi z toho smutno a spoustě dětem také. Uvidiíme, jak to bude fungovat příště.
2.blok: K velké mapě světadílů jsme připojili další část, a to mapu Afriky ve formátuA3.  Zrekapitilulovali jsme si zážitek z min. týdne. Dokončili a založili si prac.listy o Africe a o koncertu Bamba Wassoulou Grove.
Čeština: Nejmladší skupina M,m. Prostřední skupina nácvik tvarů slov, souhlásky uprostřed a na konci slova. Matěj začal vyjmenovaná slova po M. Otík, podstatná jména rodu středního- vzory. Četba příběhu Za starých časů a Starý náčelník z knihy Pohádky z Afriky od Luďka Fialy (krásné ilustrace od Edity Plickové). Druhý příběh jsme nedočetli, dočteme příště.
3.blok:Michal a Míša Višňa Sklenářová: matematika

Eliška

Zápis škola 3.4.
Pohybovka v počtu dětí 9, procvičení podstatných jmén, rod a číslo na téma velikonoce při hře s tenisákem.

2.blok 1.sk písmeno Z,z, 2.sk.opakování slovo, hláska, věta, tvrdé a měkké souhlásky, Matěj-vyjmen.slova po L dokončení, Otík-podstatná jména-pády. 3.blok: čtení O Jankovi a princezně Borůvce z knihy K.Sidonové, dokončování mapy světa a češtiny. (Míša Višňa byla nemocná). Eliška

PÁTEK 6.4.

Měli jsme vzácnou návštěvu Irenku mamku od Nicolase, která nás společně s Nikym vzala na exotickou cestu do Guatemaly. Společně vyprávěli o chudobě, krásné přírodě, veselých barvácg, dobrých srdcích tamních lidí, obrovském problému s odpadky, o šamanech, Ježíši jako černochovi v blikající rakvi, autobusech a dalším. Děti zaujatě poslouchaly, měly spoustu dotazů a postřehů. Vše bylo doprovázeno fotkami. Irča donesla ručně tkané guatemalské látky, ze kterých jsme šili pytlíčky na starostlivé panenky, kterými všechny obdarovala. Připravila pro nás také tradiční oběd, rýži, fazole a vajíčko. Přinelsa nám na ukázku nádherné pestrobarevné naušnice a to nás inspirovalo, tak jsme se po oběde vrhli na výrobu svých verzí. Sebík se dalšími věnoval řeckým mýtům.

PONDĚLÍ 9.4:

Jaro moc angličtině nepřeje a dnes bylo těžké, udržet děti koncentrované. Začali jsme rozcvičkou a poté opakovaním ročních období. Někteří kluci ale opravdu řádili a dělali až naschvály, tak jsme si vzaly na pomoc techniku ze semináře o agresi, jeden na zemi a tři mu bránící, aby vstal. To docela pomohlo a mohli jsme se přenést za zvířaty do Austrálie. Ota, Matěj, Hugo a Vojta si připravili slíbené referáty a vyprávěli nám o psovi dingo, žralokovi, wombatovi a ptakopysku.

Kamila

Škola 10.4. se vypravila do paláce Akropolis na koncert Bamba Wassoulou Grove.
Ráno jsem se sešli na v Praze na hřišti na Hlavním nádarží, odtud kousek tramvají, a pak za Michalem pěšky až do paláce Akropolis. Byli jsme v sále první, Michala si odchytili pořadatelé, že nemají, kdo by koncert uvedl..Takže Michla s ochotou souhlasil a přečetl parádní úvod. Text jsme dostali darem, přislíbili nám poslat do školy muziku a slevu na další koncerty. Koncert byl skvělý, akorát dlouhý, občas hodně hlučný, ale všichni jsem si ho moc užili. Děti dokonce tančily, což nám pak v rekapitulaci zážitku popřely:). Hodně se děti spojily i s jinými dětmi a dělaly vláček…byla to radostná událost musím říct. Během koncertu znovu oslovili Michala, aby vše pěkně uzavřel:). Po koncertu jsme se vydali k Řehořům na skvělý oběd od Jany. Děti si hrály s morčaty a lovily plaché kočky, našly si kuličkovou dráhu a lego…to vše stihly mezi obědem a dezertem, lívanečky. Mňam a velké díky. Od Řehořů nebylo daleko na velké hřiště s dřevěným hradem a supr stolkem  na zpracování pracovních listů o Africe a o koncertu. Děti hledaly na slepé mapě Afriky Mali, odkud muzikanti pochází, lepily si vstupenku na památku, kreslily obrázek a psaly text o svém zážitku z konceru. Někdo jednu větu, někdo více. Každé z dětí mi pak svůj text přečetlo. Opravili jsme skoro všechny zásadní pravopisné chyby, pokud jsme věděla, že dítko už tuto gramatiku probralo, připomněli jsem si to. Nechtěla jsem děti od psaní demotivovat, tak jsme nějaké nepodstatné chyby nechali. Listy mám většinou u sebe, založíme si je do zážitkových deníků v úterý 17.4. Následovala cesta metrm na Hlavní nádraží, chvilka na dětském hřišti a rozloučení pražské a poberounské skupiny. Eliška

Napsat komentář